این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
International Journal of Engineering
، جلد ۲۷، شماره ۱۲، صفحات ۱۸۸۸-۱۸۹۶
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing of Supply Chain Coordination Mechanism with Leadership Considering (RESEARCH NOTE)
چکیده انگلیسی مقاله
Abstract Vertical cooperative (co-op) advertising is typically a cost sharing mechanism and coordinated effort by the channel’s members in order to increase demand and overall profits. In this marketing strategy, the manufacturer shares a fraction of the retailer’s advertising investment. This paper studies the advertising and pricing decisions in a retailer-manufacturer supply chain in which the market demand is simultaneously affected by retail price and members’ advertising efforts. We establish three non-cooperative game-theoretic models and one cooperative model. A particular non-cooperative game can be played based on the channel type which can be retailer-dominant, manufacturer-dominant, or the same-power. We investigate feasibility of the cooperative game with the aim of channel coordination, and, utilize bargaining model in order to discuss how the both member should split the extra profit obtained by moving to cooperation case.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
Mostafa Setak |
, K. N. Toosi University of Technology
Saeed Alaei |
Industrial Engineering, K.N. Toosi University of Technology
نشانی اینترنتی
http://www.ije.ir/article_72434_4e0a8aad4d90dab57af2bd8ca7743e86.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/409/article-409-2062605.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات