این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
International Journal of Engineering
، جلد ۲۵، شماره ۱، صفحات ۳۵-۴۴
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
APPLICATION OF GAME THEORY IN DYNAMIC COMPETITIVE PRICING WITH ONE PRICE LEADER AND N DEPENDENT FOLLOWERS
چکیده انگلیسی مقاله
In this research UF cheese pricing is considered and Pegah, Pak, Kaleh, Rouzaneh and Mihan firms’ data, as five main UF cheese competitive firms of Iran in breakfast cheese competitive market, is used. By using these firm’s sales data, production data and price of each ton of UF cheese in nineteen work-periods (each work-period is 6 months), their sales equations are estimated for each work-period. With the objective of minimizing the difference between each firm’s sales in each work-period and each firm’s target sales in the same work-period, optimal prices are calculated in 4 states: static games with complete information, dynamic games with complete information with one leader and four followers that decide simultaneously, dynamic games with complete information with one leader and four followers that decide simultaneously considering that Rouzaneh and Mihan firms collude in their product pricing, dynamic games with complete information with one leader and four followers considering that followers collude in their product pricing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
monire Mahmoudi |
Industrial Engineering, Amir Kabir University of Technology
Ali Asghar Tofigh |
نشانی اینترنتی
http://www.ije.ir/article_71958_869c4ee7529564e02aa65550d4ff8116.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/409/article-409-2063077.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات