این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Teaching English Language، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۵۱-۷۸

عنوان فارسی بررسی پتانسیل یادگیری زبان دوم از طریق ارزشیابی پویای رایانه‌ای
چکیده فارسی مقاله ارزشیابی پویا (DA) از لحاظ نظری از منطقه مجاور رشد ویاگوتسکی (ZPD) گرفته شده است. این مطالعه با هدف بررسی تأثیر ارزشیابی پویای رایانه‌ای (C-DA) در کمک به زبان آموزان انجام شده است تا به درک پتانسیل نهفته خود در یادگیری درک مطلب برسند. یک گروه 32 نفره از دانشجویان کارشناسی آموزش زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه‌های ایران در این مطالعه شرکت کردند. به منظور اندازه گیری پتانسیل دانشجویان در یادگیری، از فرمول کوزولین و گارب (2002) که به آن نمره بالقوه یادگیری (LPS) گفته می شود، استفاده شد. نمره بالقوه یادگیری نشان می‌دهد که چه میزان میانجیگری برای یک فرد یا گروهی از افراد برای پیشرفت آنها لازم است. نتایج نشان داد دانشجویانی که نمرات پیش آزمون آنها یکسان بود، نمرات پس آزمون آنها متفاوت یا حتی به شدت متفاوت بود و بنابراین نمرات بالقوه یادگیری آنها هم متفاروت بود. با توجه به نمره بالقوه یادگیری به دست آمده از طریق استفاده از روش ارزشیابی پویای رایانه‌ای، برای دانشجویان در معرض خطر فرصت‌هایی فراهم می‌شود که ممکن است منجر به غلبه آنها بر برخی از چالش‌های پیش رویشان در تست‌های سنتی شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Exploring L2 Learning Potential through Computerized Dynamic Assessment
چکیده انگلیسی مقاله Dynamic Assessment (DA) is theoretically derived from Vygotsky's Zone of Proximal Development (ZPD). This study seeks to investigate the effect of Computerized Dynamic Assessment (C-DA) on assisting learners to realize their latent potential in learning reading comprehension. A group of 32 adult EFL students studying English as their BA major in a University in Iran participated in the study. In order to measure the students' potential for learning, Kozulin and Garb's (2002) formula which is called the Learning Potential Score (LPS) was used. The LPSs represented how much mediation was likely required for an individual or a group of individuals to develop or move forward. The results showed that learners with the same pretest scores might turn out to have different or even drastically different DA posttest scores and hence different LPSs. On account of the LPS obtained through the C-DA principles at-risk students are provided with opportunities that might result in overcoming some of the challenges they faced in traditional testing.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله Saman Ebadi |
Department of English, Razi University, Kermanshah, Iran

Abdulbaset Saeedian |
Department of English Language and Literature, Razi University, Kermanshah, Iran


نشانی اینترنتی http://www.teljournal.org/article_92190_8b5d5f5d26dd76145fe07a05d347ca38.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/539/article-539-2063464.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات