این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۷، شماره ۹۶، صفحات ۷۸-۹۲
عنوان فارسی
ارائه مدل برای مدیریت دانش مشتری در پست بانک ایران
چکیده فارسی مقاله
مدیریت دانش مشتری، فرایند منظم جمع آوری، نگهداری، تسهیم و استفاده از دانش مشتری با استفاده از فناوری اطلاعات به منظور ایجاد و حفظ ارتباط با مشتری میباشد. علیرغم اینکه سازمانها اهمیت دانش و مدیریت آن در بازار رقابتی را پذیرفتهاند، اما سرعت ارتقای مدیریت دانش مشتری مطابق انتظارات نمیباشد. در پرتو این نگرش، هدف تحقیق حاضر، شناسایی عوامل موثر بر مدیریت دانش مشتری میباشد. بنابراین، بر اساس مبانی نظری و پیشینهی پژوهش و همچنین مصاحبه با افراد خبره در این حوزه، عوامل موثر بر مدیریت دانش مشتری در هشت عامل مورد شناسایی قرار گرفتند که عبارتند از: شناسایی و حمایت از مشتریان دانش محور، کسب و حفظ دانش مشتری، ایجاد انگیزش برای مشتری، زیرساختهای تکنولوژی اطلاعات، ارزیابی و انتقال دانش، ارتباط با سایر ارکان، مشارکت مشتریان و عوامل درون سازمانی. پس از شناسایی این عوامل و شاخصهای مربوط به آنها، چارچوب نهایی تکمیل شده در قالب پرسشنامه در میان 265 کارمند پست بانک تهران که از طریق نمونهگیری طبقهای انتخاب شده بودند توزیع گردید. تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرمافزار Smart PLS برای تجزیه و تحلیل دادهها مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که دادهها از شاخصهای برازش مناسب برخوردارند، گویهها در هشت عامل دارای بار مناسب میباشند. و در نهایت، عوامل با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها الویتبندی گردیدند
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Proposing a Model for Customer Knowledge Management in Post Bank of Iran
چکیده انگلیسی مقاله
Customer knowledge management is defined as systematic process of collecting, preserving, sharing and utilizing of customer knowledge with the help of information technologies in order to build up and maintain enduring relationship with them. Although organizations admit the importance of knowledge and its management in competitive market, customer knowledge management enhancement isn’t as fast as it is expected. The aim of this study is to identify influential factors in customer knowledge management. Based on a literature review and expert interviews, 8 influential factors in customer knowledge management are identified. These factors include identifying and supporting knowledge- based customers, acquire and keep customer, motivating customer, IT Infrastructures, evaluating and transferring customer’s knowledge, relationship with other sections, participation of customers, and intra-organizational factors. After identifying these factors and their related components, the questionnaire were distributed among 265 employees of Tehran Post Bank that were selected by stratified random sampling. The confirmatory factor analysis which is performed by Smart PLS software used to analysis the data. The results showe acceptable goodness of fit indices for the data. Also, the results of analysis indicate that items loaded on 8 factors. Finally, factors are prioritized on the basis of the results of the data analysis.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فرید احمدی |
استادیار گروه فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی ارومیه
حجت تارزاده |
کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات
سهیلا احمدی |
دکترای مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_36589_61998540bcda04bc938979bf03b69525.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-2063799.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات