این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
بررسی های بازرگانی، جلد ۱۷، شماره ۹۶، صفحات ۱۰۵-۱۱۵

عنوان فارسی شناسایی موانع توسعه فروشگاه‌های تخفیفی در ایران
چکیده فارسی مقاله فروشگاه‌های تخفیفی از تخصص ویژه‌ای در جلب رضایت‌مندی جامعه هدف یعنی اقشار متوسط و پایین برخوردارند که از جمله آن می‌توان به پایین نگه داشتن قیمت تمام شده کالا، برخورداری از صرفه‌های اقتصادی مقیاس (ارزان خریدن و ارزان فروختن)، اکتفا به سود اندک در مقابل فروش‌ بالا و دسترسی مصرف‌کننده به کالاهای با قیمت مناسب (با درنظر گرفتن کیفیت قابل قبول برای کالاهای عرضه شده در قفسه فروشگاه‌ها) و در نهایت تامین رضایت مصرف‌کننده اشاره کرد. با این توصیف، شناسایی موانع توسعه فروشگاه‌های تخفیفی در ایران با توجه به نو بودن این مدل در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. در همین راستا، در مقاله حاضر ضمن معرفی مفهوم فروشگاه‌های تخفیفی و تجربیات جهانی آن، موانع توسعه‌ای احصا شده این نوع فروشگاه‌ها در ایران، با استفاده از روش‌های متکثر اعم از مصاحبه، پرسشنامه و آزمون‌های آماری تبیین شده و در نهایت راهکارهای عملیاتی برای رفع این موانع ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فروشگاه تخفیفی، موانع توسعه، راهکارهای عملیاتی،

عنوان انگلیسی Identification of Barriers to the Development of Discount Stores in Iran
چکیده انگلیسی مقاله Discount stores are especially targeted to low and middle income classes, by attracting and satisfying them with keeping the prices at low levels, utilizing economics of scale (buying and selling at low prices), low margins despite high volumes of sales, and providing goods with affordable prices (given their acceptable qualities). Due to the novelty of discount stores model in Iran, identifying the development barriers for this type of stores is of great importance. In this study, after introducing the notion of discount stores and the related experiences across the world, the major barriers to the development of these stores in Iran are identified using methods such as interview, questionnaire and statistical tests. Finally, operational solutions are developed for resolving the barriers
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا آقاجانی |
عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی

الناز میاندوآبچی |
عضو هیات علمی، موسسه مطالعات وپژوهش‌های بازرگانی


نشانی اینترنتی http://barresybazargani.itsr.ir/article_36591_72e2f879975df4afdf2b297d2dbe496e.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-2063801.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات