این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۷، شماره ۹۶، صفحات ۱۱۶-۱۲۸
عنوان فارسی
بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی با تأکید بر هویت سازمانی و رضایت شغلی کارکنان (مطالعه موردی : سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان بندر امام خمینی (ره))
چکیده فارسی مقاله
این مطالعه با هدف بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی با تأکید بر هویت سازمانی و رضایت شغلی کارکنان (مطالعه موردی: سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان - بندر امام خمینی (ره)) صورت پذیرفته است. این پژوهش به لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی، و از نظر روش تحقیق و ماهیت از جمله تحقیقات توصیفی همبستگی میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان رسمی سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان - بندر امام خمینی (ره) میباشد. دادههای مورد نیاز برای انجام پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری غیرتصادفی در دسترس از میان 177 نفر از کارکنان به دست آمده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از روش آمار توصیفی و استنباطی صورت پذیرفت که در بخش آمار توصیفی از میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از مدلیابی معادلات ساختاری به روش PLS برای برآورد ضرایب مسیر و همچنین آزمودن فرضیههای پژوهش استفاده شد. جهت وارد نمودن و تجزیه و تحلیل مقدماتی دادهها از نرمافزار SPSS و جهت مدلیابی به روش PLS از نرمافزار Smart PLS استفاده شد. نتایج بهدست آمده از تجزیه و تحلیل دادهها حاکی از وجود تأثیر مثبت و معنیدار بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی از طریق متغیرهای میانجی هویت سازمانی و رضایت شغلی میباشد. همچنین نتایج نشان داد، بازاریابی داخلی بر هویت سازمانی و رضایت شغلی تأثیری مثبت دارد. هویت سازمانی بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی تأثیری مثبت دارد و همچنین رضایت شغلی نیز بر تعهد سازمانی تأثیری مثبت دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی داخلی، هویت سازمانی، رضایت شغلی، تعهد سازمانی،
عنوان انگلیسی
Survey the Effect of Internal Marketing on Organizational Commitment with Emphasis on Corporate Identity and Job Satisfaction (Case Study: Organizations Ports and Maritime Khuzestan Province of Port Imam Khomeini.
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed effect of internal marketing on organizational commitment with emphasis on corporate identity and job satisfaction (case study: organizations ports and maritime Khuzestan province of port Imam Khomeini. This research in terms of aim is the type of applied research and in terms of research and the nature is such as applied research from opinion research and the nature of attack research is study descriptive correlation. Statistical community of this research is including staff official organization ports and maritime Khuzestan province of Imam Khomeini port. Data required to do this study is obtained by using of sampling available non-random through 177 people of employees.data analysis was performed by using of statistics descriptive and inferential that statistics description used of the average and standard deviation and part of statics inferential of modeling structural equation method PLS for estimated coefficients path and also examine hypothesis research . To enter and and analysis preliminary datas was used software SPSS for modeling method PLS software. The results obtained from the analysis of data indicate there is a positive impact and meaningful internal marketing on organizational commitment through vairables mediator of corporate identity and job satisfaction. Also, the results showed internal marketing has positive impact on corporate identity and job satisfaction.Corporate identity has positive impact on the job satisfaction and organizational commitment and also job satisfaction is positive impact on organizational commitment.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
غلامعلی مسرور |
گروه مدیریت واحد امیدیه دانشگاه آزاد اسلامی امیدیه، امیدیه، ایران
امیر نیکدل |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه،امیدیه،ایران
محمود نعمتیان |
گروه مدیریت واحد امیدیه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه ، ایران
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_36592_8c5c755d0d08e2cbc1c4447e494c5d6a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-2063802.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات