این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۷، شماره ۱۰۰، صفحات ۱۹-۳۲
عنوان فارسی
بررسی کارآمدی طرحهای ترافیکی اعمالشده با استفاده از شبکه عصبی در محیط GIS (مطالعه موردی شهرستان سنندج)
چکیده فارسی مقاله
شهرها برای جوابگویی به تقاضای فزاینده ترافیک خودروی شخصی، ترافیک تجاری، حملونقل عمومی و دسترسی به کاربریهای اطراف و همچنین پارکینگ سیستم مدیریت ترافیک شهری نیازمند بهرهگیری از سیاستهای کنترل ترافیک میباشد، ارایه طرحها و سیاستهایی نظیر یکطرفه کردن معابر، طرح زوج و فرد، ایجاد خطوط ویژه و تعریض معابر ازجمله سیاستهایی است که در راستای مدیریت تقاضای سفرهای شهری توسط مدیریت شهری اعمال میشود. شهر سنندج به دلیل تراکم بالای ترافیک در بخش مرکزی خود اقدام به تدوین و اعمال سیاستهای ترافیکی مختلفی نموده است؛ تحقیق حاضر نیز ارزیابی میزان تأثیرگذاری اعمال سیاستهای فوق در ابعاد مختلفی نظیر کاهش ترافیک، کاهش تصادفات، طول و زمان سفر و همچنین میزان مصرف انرژی میباشد. تحقیق حاضر ازنظر نوع و ماهیت در حوزه تحقیقات کاربردی جایی میگیرد و ازنظر روششناسی نیز در حوزه تحقیقات توصیفی_تحلیلی قرار دارد. جامعهی آمار تحقیق را میزان تصادفات و حجم ترافیک معابر دارای سیاست ترافیکی تشکیل میدهند. بخشی از آمار و اطلاعات موردنیاز از پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سنندج و شهرداری این شهر اخذ گردید بخش دیگری نیز از طریق برداشتهای میدانی انجام پذیرفت. در تجزیهوتحلیل اطلاعات نیز از سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) و مدل تحلیل شبکه عصبی بهره گرفته شد. نتایج تحقیق نشان میدهد اعمال سیاستهای ترافیکی سبب افزایش 6250 متری طول مسیر طی شده و همچنین افزایش 0.5 لیتری مصرف بنزین خودروها در بخش مرکزی شهر سنندج گردیده است. نتایج همچنین نشان میدهد علیرغم تأثیرگذاری سیاستهای اعمالشده ترافیکی بر حجم ترافیک اما به دلیل افزایش ضریب خودروی شخصی این تأثیرگذاری بسیار ناچیز جلو مینماید. بنابراین بیشترین تأثیر اعمال سیاستهای ترافیکی روانسازی ترافیک در بخش مرکزی شهر سنندج میباشد که هدف اصلی این سیاستها نیز همین موضوع بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Effectiveness of Traffic Plans Using Neural Network in GIS Environment (Case Study: Sanandaj)
چکیده انگلیسی مقاله
Cities need to take advantage of traffic control policies to address the increasing demand for private car traffic, commercial traffic, public transportation and access to surrounding land uses as well as parking of urban traffic management systems, providing policies and policies such as one-way passages, coupled and individual plans, including Policies are applied to manage urban travel demand by urban management. The city of Sanandaj has been developing and implementing various traffic policies due to its high traffic density in its central part. The present study also evaluates the impact of applying the above policies on various dimensions such as reducing traffic, reducing traffic accidents, traveling time and time, and energy consumption is. The present research is based on the type and nature of Drew in terms of methodology in the field of descriptive-analytic research. The research community estimates traffic accidents and volume traffic congestion. Part of the statistics and information was obtained from the traffic police of Sanandaj and the municipality of this city. Another part was also taken through field observations. Geographic information system (GIS) and neural network analysis model were used for analyzing information. The results indicate that traffic policies have increased the 6250-meter-long route along with a 0.5-liter increase in petrol consumption in the central part of the city of Sanandaj. The results also show that, despite the impact of traffic policies on traffic volumes, this effect is negligible due to the increase in the coefficient of personal car.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیدعلی عبادی نژاد |
دانشیار، گروه جغرافیا دانشگاه علوم انتظامی امین،
محمدرضا پورغلامی |
گروه آموزشی جغرافیا،دانشکده دافوس،دانشگاه علوم انتظامی امین،تهران،ایران
حسن فتحی |
دانش آموخته کارشناسی، دانشگاه علوم انتظامی امین
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_96516_bf0b7d5374950edc02c729e4dc248bc2.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-2064166.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات