این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
دریا فنون
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۵۰-۵۹
عنوان فارسی
شبیهسازی عددی عملکرد هیدرودینامیکی پروانه مغروق با دو روش خط برآزا و حجم محدود
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله دو روش خط برآزا و حجم محدود برای شبیهسازی عددی هیدرودینامیکی دو پروانه مغروق انجام شد. روش خط برآزا بر اساس جریان پتانسیل و تئوری گردابه برای طراحی و تحلیل سریع عملکرد هیدرودینامیکی پروانه پایهریزی شده است. در مقابل، روش حجم محدود بر اساس گسسستهسازی معادلات ناویراستوکس بنا شده است. در این مقاله، دقت و سرعت عملکرد این دو روش برای تحلیل پروانه مغروق بررسی گردیده است. برای اعتبارسنجی روشها، از هندسه و نتایج تست آزمایشگاهی دو پروانه VP1304 و DTMB4119 استفاده شده است. روش حجم محدود، در تمامی ضرایب پیشروی، نتایج قابل قبولی برای ضرایب تراست و گشتاور ارائه میدهد ولی زمان پیشپردازش و هزینه محاسباتی بالایی دارد. در مقابل، روش خط برآزا در ضرایب پیشروی پایین نتایج قابل قبولی ارائه نمیدهد ولی زمان حل و پردازش بسیار کمی دارد و برای مطالعات پارامتری مناسب است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Numerical Simulation of Hydrodynamic Performance of the Submerged Propeller with Lifting Line and Finite Volume Methods
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, lifting line theory(LLT) and finite volume method (FVM) have been used for numerical simulation of hydrodynamic performance of marine propeller. The LLT is based on the potential flow and vortex theory to quickly design and analyze the marine propeller. On the other hand, the FVM is based on the discretization of the Navier-stocks equations. In this paper, the accuracy and efficiency of these two methods have been investigated for analyzing the performance of the submerged propeller. In order to validate the methods, the geometry and experimental results of the VP1304 and DTMB4119 propellers have been used. For studying the hydrodynamic performance of marine propeller,the torque and thrust coefficients versus advance ratio were computed by FVM and LLT. For all of the advance ratios, the FVM provides acceptable thrust and torque coefficients. Wheras its preprocessing and processing times are high. In return, the LLT in low advance ratios did not calculate the satisfactory results. Wheras it needs short cpu time to process.Therefore it is suitable for parametric studies.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
امید بردبار |
کارشناسی ارشد مجتمع مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
محمود رستمی ورنوسفادرانی |
استادیار مجتمع مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
http://ijmt.iranjournals.ir/article_34803_5dabe8922438d9170af71c28b280adac.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/817/article-817-2064522.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات