این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۴۹-۶۱
عنوان فارسی
توصیف احتراق اشتعال تراکمی کنترل واکنشی با گونههای مهم تولید و مصرف شده
چکیده فارسی مقاله
احتراق RCCI، برای موتورهای دیزلی، کاستیهای مربوط به آلایندگی موتورهای دیزلی را، با حفظ سایر مزایای آنها، تا حد زیادی برطرف میکند. در پژوهشهای قبلی، بیشتر کارکرد و آلایندههای خروجی از موتور با احتراق RCCI بررسی شده، در حالیکه در این پژوهش احتراق نوع RCCI از دیدگاه گونههای تولید و مصرفشده به صورت عددی مورد مطالعه قرار گرفته و نقش گونههای مختلف در حین فرایند احتراق مطالعه میشود. در این احتراق (RCCI) بنزین به صورت پاشش درگاهی و دیزل به صورت پاشش مستقیم انجام گرفته است. بررسی صورت گرفته نشان داد که آزادسازی انرژی ابتدا با دیزل شروع شده و آزادسازی انرژی اولیهای انجام میشود و پس از آن انرژی بنزین آزاد میشود. پدیدارشدن گونه فرمالدهید شروع احتراق شعله سرد و مصرف سوخت دیزل را نشان داده و تولید رادیکال هیدروکسیل نیز همزمان با آزادسازی انرژی بنزین صورت میپذیرد. همچنین، مقداری از گونه فرمالدهید با شروع تولید رادیکال هیدروکسیل مصرف میشود. آزادسازی اولیه انرژی، که ابتدا با سوخت دیزل شروع شده و سپس با سوخت بنزین ادامه مییابد، تأثیرات مثبتی به دنبال دارد. اولاً، با این گونه آزادسازی ترتیبی، انرژی به تدریج آزادشده و دمای درون سیلندر افزایش ناگهانی نمییابد بنابراین، باعث کاهش تلفات انرژی میشود. ثانیاً اکسیدهای نیتروژن بهدلیل پایینتربودن دمای محلی کمتر تولید میشوند. در ادامه نیز دو زمان شروع پاشش 74- و 64- درجه لنگ و دو درصد حجمی سوخت دیزل 28 و 20 درصد مطالعه و مشاهده شد که زمان شروع احتراق اولیه تقریبا به این دو پارامتر وابسته نیست و در یک زاویه لنگ مشخص رخ میدهد. بنابراین، شروع احتراق اولیه فقط وابسته به دماست. اما به دلیل اینکه شروع احتراق اصلی علاوه بر دما به نسبت هم ارزی نیز وابسته است دو متغیر زمان شروع پاشش و مقدار سوخت دیزل تاثیر خود را در این بخش نشان میدهند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ایرج غفرانی |
دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تهران ایران
مصطفی محبی |
دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تهران ایران
مسعود ریحانیان |
دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تهران ایران
وحید حسینی |
دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف تهران ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jfnc.ir/article_92811_9f9f332952085ee7e882fe7055d2f499.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/914/article-914-2064856.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات