این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۷، صفحات ۴۱-۷۳
عنوان فارسی
سنجش برازش فرد در آزمون ریاضی پایه هشتم مطالعه تیمز ۲۰۱۵
چکیده فارسی مقاله
روایی نمرههای حاصل از یک آزمون ممکن است به دلیل رفتارهای پاسخدهی نابهنجار به مخاطره بیافتد. در این پژوهش با استفاده از آمارههای برازش فرد و الگوی پاسخ آزمون ریاضی پایه هشتم مطالعه تیمز دانشآموزان کشورهای استرالیا، ایران و جمهوری کره بررسی شده است. پس از تعیین دانشآموزان با الگوی پاسخ با برازش نامناسب، تأثیر پاسخ آنها بر برآورد پارامترهای سؤالهای آزمون قبل و بعد از حذف این دانشآموزان مقایسه شده است. تغییرات برآورد پارامترهای برخی از پرسشها قابل ملاحظه بود. همچنین همسانی تعیین الگوی پاسخ دانشآموزان با دو آماره برازش فرد و صورت گرفت و مشخص شد بین نتایج دو آماره مذکور همسانی وجود دارد. بررسی رابطه الگوی پاسخ با برازش مناسب/ نامناسب دانشآموزان و برآورد توانایی آنها نیز انجام گرفت و مشخص شد رابطه معنیداری بین برآورد پارامتر توانایی دانشآموزان و الگوی پاسخ آنها برای آماره برازش فرد وجود دارد ولیکن برای آماره برازش فرد این رابطه معنیدار نبود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Person Fit Assessment in the 8th Grade Math Test for TIMSS 2015
چکیده انگلیسی مقاله
The validity of test scores may be compromised because of the presence of aberrant responding behaviors. The presen research applies the & person fit statistics to examine the response pattern of TIMSS 8th math test of Australia, Iran, and Republic of Korea. After determining the students with misfitting response pattern, the impact of the inclusion and exclusion of their response on the items parameters estimates has been investigated. The changes in item parameter estimates were found to be significant for some items. In addition, the equivalence of students’ response pattern were determined through & person fit statistics, and it was found that there is a consistency between the results of the two statistics. The relationship between the fitting/ misfitting response patterns of the students and their ability has been also studied, and it showed that there is a significant relationship between student’s ability parameter estimation and their response pattern for the person fit statistic, but for the person fit statistic, this relationship was not significant.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
پوریا رضاسلطانی |
دانشجوی دکتری تخصصی رشته سنجش و اندازهگیری دانشگاه تهران
ابراهیم خدایی |
دانشیار دانشگاه تهران
جلیل یونسی |
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
امین موسوی |
استادیار دانشگاه ساسکاچوان کانادا
علی مقدم زاده |
استادیار دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_37151_4c249e11e95907155b70bbf8cbdb088b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2065683.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات