این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی
، جلد ۹، شماره ۲۷، صفحات ۱۶۹-۲۰۲
عنوان فارسی
دستاوردهای یادگیری مورد انتظار در مقطع دکتری مدیریت آموزشی از نظر اعضای هیئت علمی و کارفرمایان: پژوهش کیفی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف شناسایی دستاوردهای یادگیری مورد انتظار مقطع دکتری رشته مدیریت آموزشی اجرا شده است. مشارکتکنندگان پژوهش شامل 11 تن از اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاهی از دانشکدههای علوم تربیتی و روانشناسی شهر تهران (تهران، شهید بهشتی، خوارزمی) و 5 نفر از کارفرمایان (از حوزههای بانکداری، صنعت نفت، خودروسازی و صنایع غذایی) بودند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. روش پژوهش از نوع کیفی بوده و دادههای مورد نیاز از طریق فرم مصاحبه نیمه ساختاریافته، گردآوری شد و با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش 4 حوزه کلی (آموزشی- دانشگاهی، سازمانی- مدیریتی، اجتماعی- فرهنگی، انسانی، 17 زیرمجموعه و 70 دستاورد یادگیری را نشان داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دکتری مدیریت آموزشی، دستاوردهای یادگیری مورد انتظار، پژوهش کیفی،
عنوان انگلیسی
Learning Outcomes at the PhD level of Educational Administration, from the Viewpoint of the Faculty Members and Employers: a Qualitative Research
چکیده انگلیسی مقاله
The present research aimed to identify the learning outcomes of the “educational administration” major at the PhD level and also to design a curriculum model accordingly. Participants include 11 faculty members (from the universities of Tehran, Shahid beheshti and kharazmi) and 5 employers. They were selected through purposeful sampling. To gather the data, a questionnaire for a semi-structured interview was designed and used. To analyze the data, the method of content analysis was implemented. The result of the analysis of interviews showed 4 general fields (academic, organizational- managerial, social- cultural, humanistic), 17 subsets and 70 learning outcomes.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید محمد میرکمالی |
استاد گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران
محمدرضا کرامتی |
دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
محبوبه عارفی |
دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی
فرانک مختاریان |
کارشناس پژوهشی سازمان سنجش آموزش کشور
نشانی اینترنتی
http://jresearch.sanjesh.org/article_37157_df69591ecbe789e46d39f4b5d09bf734.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-2065687.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات