این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۱۲۷-۱۴۷
عنوان فارسی
ارائه مدل ساختاری مؤلفه های مؤثر در یادگیری عبار تهای جبری دوره جدید متوسطه، با استفاده از روش سلسله مراتبی ویژگی ها(AHM)
چکیده فارسی مقاله
در فرایند آموزش و یادگیری ریاضیات پایه، مباحث مرتبط با عبار تهای جبری اساس بسیاریاز مباحث اصلی و مهم در ریاضیات مدرس های و ریاضیات پیشرفته است و ب هخصوص در موضو عهایمرتبط با تاب عها و عملگرها از آن استفاده م یشود. ازای نرو، یافتن روابط و میزان ابعاد آ نها بینمؤلف ههای مؤثر در سطح دانش و مهارت دان شآموزان ب هصورت الگو یا مدلی کاربردی، برایآموزشگران ریاضی حائز اهمیت است.این پژوهش، م یکوشد برای موضوع عبار تهای جبری در دوره متوسطه، با استفاده از ابزارآزمون ریاضی و سپس با تحلیل داد هها توسط نر مافزار R، ب هکارگیری شیو ههای «ارزیابی تشخیصیو شناختی » برای آنالیز داد هها و سپس استخراج نتایج از شیوه «سلسل همراتبی ویژگ یها » یک مدلساختاری ارائه دهد.نتایج حاصل در آغاز با سه حیطه محتوایی «شناخت و تشخیص « ،» ساده کردن » و «فاکتورگیریو پخ شپذیری » بررسی شدند، مدل ساختاری، بنا بر آنالیز نتایج الگویی هم گرا و خطی را برای مدلارتباطی میان مؤلف هها نشان داد که با مدل انداز هگیری برای یافتن ابعاد، روایی، پایایی و برازش مدلتثبیت شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Developing a structural model of the components influential on learning algebraic expressions at the new secondary school level using Attribute Hierarchy Method (AHM
چکیده انگلیسی مقاله
In the process of teaching and learning basic mathematics, topics related to the algebraic expressions are the basis of many of the key topics at school and advanced mathematics, and especially they are used in teaching the topics related to the functions and operators. Therefore, it is important to find the relationships among the effective components and their dimensions at the level of knowledge and skills of students, as a model for mathematics educators. This research seeks to provide a structural model for the topic of algebraic expressions at secondary school level, using a mathematical test tool and then through analyzing data through the software R, applying Cognitive Diagnostic Assessment (CDA) to analyze data and then extracting the results using the Attribute Hierarchy Method (AHM). The results were examined in three content areas of “recognition and detection”, “simplification” and “factorization and distribution”. The structural model, based on the analysis of the results, showed a convergent and linear pattern for the model of the relationship among the components. And this model became fixed with the model of measurement to find the dimensions, validity, reliability and fit of the model.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شیوا مفاخری |
دانشجوی دکترای ریاضی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران
احمد شاهورانی سمنانی |
احمدشاهورانی سمنانی، استادیار آموزش ریاضی دانشگاه آزاداسلامی واحدعلوم وتحقیقات تهران
محمد حسن بهزادی |
محمدحسن بهزادی، استادیار آمار دانشگاه آزادسلامی واحدعلوم وتحقیقات تهران
علی برهمند |
علی برهمند، استادیارآموزش ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهمدان
نشانی اینترنتی
http://noavaryedu.oerp.ir/article_92893_b449087626ab39ab2c83c4c0f1663744.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1296/article-1296-2066641.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات