این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های نوین در تصمیم گیری، جلد ۴، شماره ۳، صفحات ۱۸۱-۲۰۳

عنوان فارسی ارزیابی، انتخاب و مدیریت عملکرد شرکت های ارائه کننده خدمات لجستیکی (مطالعه موردی: شرکت ساپکو)
چکیده فارسی مقاله این تحقیق در شرکت ساپکو که مدیریت زنجیره تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو را بر عهده دارد انجام شده است و از روش ترکیبی D‏EMATEL-ANP برای تعیین میزان اهمیت شاخص‌های ارزیابی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات لجستیکی طرف سوم، رتبه‌بندی و انتخاب آنها برای برونسپاری استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش که با بررسی15 معیار لجستیکی و براساس نظرات خبرگان حوزه لجستیک بدست آمده است نشان دهنده این است که وزن معیارهای چون تجربه در صنعت مشابه، توقف خط مشتری، قیمت، انعطاف پذیری، نسبت تحویل‌های معیوب و زمان انتظار تحویل از دیگر معیار ها بیشتر و معیارهای چون زمان انتظار بازگشت، دوره گردش موجودی و پایداری زیست محیطی از اهمیت کمتری نسبت به سایر شاخص ها برخوردار هستند همچنین با استفاده از روش ترکیبی ANP- PROMETHEE سه شرکت ارائه کننده خدمات لجستیکی ارزیابی شدند که نتایج نشان دهنده عملکرد بهتر شرکت شماره 3 نسبت به سایر شرکت ها است در ضمن روشی برای ارزیابی عملکردی شرکت های خدمات لجستیکی در طول دوره همکاری براساس شاخص های قابل اندازه گیری توسط مشتری ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Evaluation, Selection and Performance Management of Logistics Services Providers (Case study: Sapco)
چکیده انگلیسی مقاله The research was conducted at SAPCO, which manages the Iran Khodro Industrial Group (IKCO) supply chain, and uses the DEMATEL-ANP combination to determine the importance of third-party logistics services evaluation, ranking and selection and used for outsourcing. The results of the study, which were obtained by examining 15 logistic criteria and based on the views of experts in the field of logistics, show that the weight of criteria such as experience in the same industry, customer line stops, price, flexibility, defective delivery ratio and on time delivery is important than other criteria, and criteria such as waiting time for return, inventory turnover and environmental sustainability are less important than other indicators. Also, using the ANP-PROMETHEE combination, three logistic services companies were evaluated. The results show the company's No 3 performance is better than other companies. There is also present a way to assess the performance of logistics services companies during the cooperation period based on measurable indicators by the customer.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله لعیا الفت |
استاد گروه صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

مهدی اسماعیلی |
دانشجوی دکتر رشته مدیریت صنعتی تولید و عملیات دانشگاه علامه طباطبایی


نشانی اینترنتی http://journal.saim.ir/article_36761_c6c44b499014420af6f2f92d3f6f040b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-2066945.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات