این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دانش حسابداری، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۲۳۳-۲۵۸

عنوان فارسی تأثیر ابعاد افق زمانی سود بر پاداش هیئت مدیره
چکیده فارسی مقاله هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر ابعاد افق زمانی سود بر پاداش هیئت مدیره و شناسایی میزان قرابت پاداش‌دهی امروزی با ابعاد افق زمانی سود بازۀ زمانی 1389 تا 1396 به اجرا درآمده است. روش: روش گردآوری داده‌ها، روش اسناد کاوی و مراجعه به بانک‌های اطلاعاتی؛ و روش تحلیل داده‌ها از نوع استنباطی می‌باشد و نرم افزار به کار رفته برای آماده‌سازی داده‌ها و تخمین الگو‌ها، ایویوز است. جهت آزمون فرضیه‌های پژوهش از الگوی داده‌های ترکیبی استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان می‌دهد که بر اساس شاخص مخارج تحقیق و توسعه و تبلیغات و بازاریابی، به ازای افق‌زمانی بلندمدت، پاداش بیشتری در مقایسه با افق زمانی کوتاه‌مدت، اختصاص داده می‌شود. همچنین به کارگیری استراتژی افزایش درآمد، استراتژی افزایش سود عملیاتی و غیرعملیاتی، تاثیری بر پاداش هیئت مدیره ندارد. نتیجه‌گیری: مخارج تحقیق و توسعه و تبلیغات و بازاریابی، در مقایسه با استراتژی افزایش درآمد، برای مالکان ملموس‌تر است. به‌عبارتی عناصر میانی سود خالص که نشانگر میزان پایداری، تداوم و افق زمانی سود هستند، شاخص موثری در برنامه‌های پاداش هیئت مدیره نیستند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effects of Time Horizon Dimensions of Profits on Board of Directors Compensation
چکیده انگلیسی مقاله Objective: This study examines the effects of time horizon dimensions of profits on board of directors' compensation, and identifies the current degree of stickiness of board of directors' compensation with the dimensions of time horizon of profit in the companies accepted in the Tehran Stock Exchange during the period 2010 to 2017. Method: Data was collected using document mining and databases referencing method, and then was analyzed by Eviews software. Panel data model was applied to the research test hypotheses. Results: The results showed that based on R&D, advertising and marketing expenditure, in the long-term horizon, more compensation will be assigned than in the short-term horizon. Also, the use of revenue-raising strategy and operating and non-operating profit-enhancing strategies has no effect on Board of director's compensation. Conclusion: R&D, advertising and marketing expenditures for landlords are more tangible than income growth strategies. Therefore, the intermediate elements of net profit which indicate sustainability, continuity and time horizons of profit, are not effective indicators in the compensation of board of directors.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله دکتر سیدعلی واعظ |
دانشیار حسابداری، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.

دکتر امیرحسین منتظر حجت |
استادیار علوم اقتصادی -اقتصاد سنجی کاربردی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران.

دکتر رحیم بنابی قدیم |
استادیار حسابداری، واحد هشترود، دانشگاه آزاد اسلامی، هشترود، ایران.


نشانی اینترنتی http://jak.uk.ac.ir/article_2377_05ecb65011ebf737d1d964872bbeb0b8.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/796/article-796-2068763.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات