این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۲، شماره ۴۷، صفحات ۷-۳۱
عنوان فارسی
واکاوی مؤلفههای مؤثر بر آموزش کارآفرینی جهت ایجاد نگرش کارآفرینانه در مراکز آموزش عالی
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای پژوهش حاضر، واکاوی مؤلفههای مؤثر بر آموزش کارآفرینی در سازمانهای آموزشی با تأکید بر سازمانها و مراکز آموزش عالی بهمنظور ایجاد نگرش کارآفرینانه با استفاده از دیدگاه خبرگان بوده است. بدین منظور، با استفاده از رویکرد کیفی با 15 نفر از صاحبنظران بر اساس نمونهگیری هدفمند از نوع حداکثر تنوع مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت. دادهها با استفاده از تحلیل محتوای مضمون طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی تجزیهوتحلیل شدند. برای بررسی اعتبار دادهها از نظر خبرگانی که در این پژوهش همکاری کرده بودند، بهره گرفته شد. مؤلفههای شناسایی شده در اختیار آنان قرار گرفت و ضمن مشورتهای لازم، اقدامهای اصلاحی روی آن انجام گرفت. پایایی مصاحبه با روش توافق درون موضوعی 92/0 به دست آمد که نشان از پایایی مطلوب دادهها است. بر اساس یافتهها پس از دو مرحله مرور منابع و پیشینه و مصاحبههای نیمه ساختاریافته با خبرگان و کارشناسان، هفت مؤلفه اثرگذار بر آموزش کارآفرینی در جهت ایجاد نگرش کارآفرینانه شناسایی شد که عبارتاند از: ویژگیهای فردی و شخصیتی فراگیران، ویژگیها و صفات شخصیتی و فردی مدرسان، فضا و تجهیزات آموزشی، شیوه و سبک رهبری مدیران مراکز آموزشی، محتوا و برنامه درسی، شیوه و سبک آموزش آموزشگران، برنامههای اجرایی و کاربردی.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، نگرش کارآفرینانه، آموزش عالی،
عنوان انگلیسی
Investigating the Effective Components on Entrepreneurship Education to Create an Entrepreneurial Attitude in Higher Education
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to examine the effective factors on entrepreneurship education in educational organizations with the emphasis on organizations and higher education institutions in order to create entrepreneurial attitudes using experts' views. To this end, a semi-structured interview was conducted using a qualitative approach with 15 experts based on purposeful sampling. The data were analyzed using the content analysis in three stages of open, axial and selective coding. In order to investigate the validity of the data, the experts who participated in this study were utilized and the identified components were provided to them and, with the necessary consultation, corrective actions were taken. The reliability of the interview with the intra-subject agreement was 0.92, which indicates the desirable reliability of the data. The findings of the study, after two stages of reviewing the sources and backgrounds and semi-structured interviews with experts and experts, identified the seven components that affect entrepreneurship education in order to create entrepreneurial attitudes that are: individual and personality traits of learners, characteristics and Personality traits and individual teachers, space and educational equipment, style and leadership style of educational centers managers, content and curriculum, teaching methods and methods of educators, executive and practical programs.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد آقامحمدی |
دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_37137_5caac0768798bf884b31df080a050ea9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-2073599.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات