این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۲، شماره ۴۷، صفحات ۱۲۷-۱۵۷
عنوان فارسی
تحلیل محتوای نظاممند پژوهشهای حوزه آموزش عالی ایران؛ (مورد مطالعه: مقالههای فصلنامه «نامه آموزش عالی»)
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل محتوای مقالههای منتشر شده در فصلنامه علمی – ترویجی «نامه آموزش عالی» انجام گرفت. در این پژوهش، 282 مقاله منتشر شده در 40 شماره فصلنامه از سال 1387 تا 1396، بررسی شد. روش این پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست؛ برای گردآوری دادهها از چکلیست و برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار spss و آزمونهای توصیفی فراوانی و درصد و آزمون استنباطی خی دو استفاده شد؛ یافتههای پژوهش نشان داد که بیشترین گرایش موضوعی مورد بحث در مقالههای فصلنامه نامه آموزش عالی به نظام ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش عالی اختصاص دارد؛ همچنین، طبق یافتههای پژوهش، بیشتر روشهای پژوهش مورد استفاده، از نوع کمی و بیشتر ابزار گردآوری دادهها نیز پرسشنامه بوده است؛ از سوی دیگر، بیشترین نوع پژوهش را پژوهش مستقل پژوهشگران تشکیل میدهند؛ در مورد نویسندگان نیز جایگاه و میزان مقالههای تکمؤلفی پایین بوده و عمده مقالهها بهصورت گروهی نوشته شدهاند. همچنین، نویسندگانی که عضو هیئت تحریریه فصلنامه نیستند، بیشترین سهم را در نوشتن مقالهها داشتهاند؛ علاوه بر این، بیشترین سطح تحصیلات نویسندگان مقالهها دکتری و مرتبه علمی بیشتر نویسندگان استادیار بوده است
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Content analysis systematically of Iranian Higher Education Researches, Case Study: Articles of the Journal of Higher Education letter
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate and analyze the content of articles published in the Journal of Higher Education. In this research, 282 papers published in 40 issues of the journal from 2008 to 2017 were studied. The method of this research is descriptive and it is a kind of content analysis. To collect data from the checklist and to analyze the data, spss software and descriptive tests, and percent and inferential test were used. The findings of this study indicate that the most thematic tendency discussed in the articles of the Journal of higher education is dedicated to the system of evaluation and quality assurance in higher education; also, according to research findings, most of the research methods used are quantitative and the tools mostly employed for data collection were questionnaires. On the other hand, most research types are independent of researchers??. Regarding the authorship, the status and number of single-compilation papers are low and most of the articles are written in groups. Also, authors who are not members of the editorial board of the quarterly had the largest share in writing the articles; besides, the authors’ highest level of education is PhD and the academic rank of most of them is assistant professorship.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
فاطمه نصراللهی نیا |
دانشجوی دکتری برنامهریزی توسعه آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی
فاطمه ورداسبی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی
راضیه شاهوردی |
دانشجوی دکتری فناوری اطلاعات در آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی
مهین فتاحی |
کارشناسی ارشد مدیریت و برنامهریزی آموزش عالی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_37144_5f6ff2d775cef633d8350ab384e0c778.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-2073604.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات