این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۳، شماره ۱۲، صفحات ۳۵-۴۴
عنوان فارسی
شناسایی انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکاران
چکیده فارسی مقاله
شناسایی انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکارانچکیدهاین پژوهش با هدف شناسایی انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکاران انجام گرفت. پژوهش از نوع توصیفی و از حیث جمعآوری اطلاعات پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق را ورزشکاران دارای خالکوبی بالای 12 سال تشکیل میداد، به این ترتیب، 223 ورزشکار که از شرایط فوق برخوردار بودند بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازهگیری دادهها یک پرسشنامه 27 گویه ای محقق ساخته بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط متخصصین مورد تأیید قرار گرفت و پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ 87/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها، از روش تحلیل عاملی اکتشافی با چرخش متعامد استفاده شد. براساس تحلیل عاملی، 27 سوال پرسشنامه در 4 عامل ابراز هویت، زیبایی شناسی، همگنی گروهی، انتقال پیام قرار گرفتند. میزان اهمیت عاملها از دیدگاه آزمودنیها نشان داد، عامل ابراز هویت به عنوان با اهمیتترین عامل (890/23= درصد واریانس) و عامل انتقال پیام به عنوان کم اهمیتترین عامل (771/7= درصد واریانس) انگیزه و دلایل خالکوبی ورزشکاران را تبیین میکند. واژههای کلیدیانگیزه، دلایل، خالکوبی، ورزشکار
کلیدواژههای فارسی مقاله
انگیزه، دلایل، خالکوبی، ورزشکار،
عنوان انگلیسی
Identity of motivation and reasons tattoo in athletes
چکیده انگلیسی مقاله
Identity of motivation and reasons tattoo in athletesAbstract Objective of this study was to identity of motivation and reasons tattoo in athletes. Methods of this study was a descriptive, in terms of data collection was survey. The population consisted of talented athletes that were over 12 years of age, Therefor, 223 professional athletes that have top condition select as sample. Measuring tools was one researcher-made questionnaire (27 questions), with content validity of the tools was confirmed by experts, and tools reliability was obtained using Cronbach's alpha as α = 0.87. Factor analysis, with a varimax rotation was used to analyze the data. According factor analysis, 27 items having appropriate factor loading were stand in 4 express individuality, aesthetics, social/group cohesion, conveying a personal message. Result showed that express individuality factors had most important (%23.890 of variance) and conveying a personal message had least important (%7.771 of variance) in explanation of motivation and reasons tattoo in athletes.KeywordsMotivation, reasons, tattoo, Athlete
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Motivation, reasons, tattoo, Athlete
نویسندگان مقاله
قاسم مهرابی |
دانشجوی دکتری دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
محمد ابراهیم رزاقی | mohammad ebrahim
دانشجوی دکتری، مدیریت ورزش دانشگاه تهران- تهران- ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
فایزه یزدانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت مالی دانشگاه حکیمان - بجنورد - ایران
نشانی اینترنتی
http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2975_490.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208076.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات