این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۳، شماره ۱۲، صفحات ۶۹-۷۶
عنوان فارسی
تأثیر رسانه های جمعی بر تأمین منابع مالی هیأت های ورزشی (مورد مطالعه استان گلستان)
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر رسانه های جمعی (تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، ماهواره، اینترنت و سینما) بر تأمین منابع مالی هیأت های ورزشی استان گلستان بود. روش تحقیق توصیفی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه مسئولین هیات های ورزشی استان گلستان (رئیس، نایب رئیس، دبیر و مسئول روابط عمومی) به تعداد 184 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 127 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمعآوری دادههای تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آنها توسط اساتید و متخصصین ورزشی مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسشنامهها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان دادند که برنامه های تلویزیونی، محتوی مجلات و اینترنت به ترتیب بیشترین تاثیر را بر تامین منابع مالی هیئت های ورزشی در استان گلستان داشتند. و سینما، ماهواره، برنامه های رادیویی و محتوی روزنامه ها به ترتیب کمترین تاثیر را بر تامین منابع مالی هیئت های ورزشی استان گلستان داشته اند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The effect of mass media on financing of the sport boards (Case study: Golestan Province)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this research was to study the effect of mass media (TV, radio, newspapers, magazines, satellite, internet and cinema) on financing of the sport boards in Golestan Province. The research adopted a descriptive method and was carried out as a field study. The statistical population consisted of 184 of the sport boards members of Golestan Province. Using the simple random sampling and using Cochran Equation, 127 people were selected. To gather the data we used researcher-made questionnaire which was submitted to teachers and sports management professors to confirm the content validity. The tool reliability was gained through the Cronbach's alpha 0.89. To analyze the data, descriptive and inferential statistical methods were used. The results showed that TV programs, magazines and internet content have the highest impact on financing of the sport boards. And cinema, satellite, radio broadcasts and newspapers contained have the lowest impact on financing of the sport boards of Golestan Province.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Mass Media, Financing, Sponsorship, Sport boards
نویسندگان مقاله
زین العابدین فلاح |
استادیار گروه تربیت بدنی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرگان،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی گرگان (Islamic azad university of gorgan)
محمدعلی آقاخانی | mohammad ali
کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علی آباد کتول، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد کتول (Islamic azad university of ali abad katool)
نشانی اینترنتی
http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2977_490.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208079.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات