این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۳، شماره ۱۱، صفحات ۱۱-۲۵

عنوان فارسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت بدنی
چکیده فارسی مقاله هدف از اجرای این تحقیق بررسی ارتباط بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی استان آذربایجانشرقی بود. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق، کلیه معلمان تربیت‌بدنی زن و مرد استان آذربایجانشرقی است که تعداد کل آنها 1302 نفر بودند(635 زن و 667 مرد). نمونه آماری با توجه به جدول مورگان 302 نفر تعیین گردید که با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای و تصادفی از شهرستان‌های مرند، میانه، مراغه و نواحی 3، 4 و 5 تبریز تعیین شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه فناوری اطلاعات کارگر(1393)، مدیریت دانش رنجبر(1388) و پرسشنامه مهارت‌های ارتباطی بارتون جی(1990) استفاده گردید. برای بررسی توزیع طبیعی داده‌ها از آزمون کلموگراف – اسمیرنوف و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آزمون کروسکال والیس، همبستگی اسپیرمن، آزمون یومن ویتنی و رگرسیون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد ارتباط معنا‌داری بین فناوری اطلاعات با مدیریت دانش و مولفه‌های آن در معلمان تربیت‌بدنی وجود دارد. ارتباط معنی‌داری بین فناوری اطلاعات با مولفه‌های شنودی و بازخوردی مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی وجود دارد. همچنین فناوری اطلاعات به طور معنی‌داری بر مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی تأثیر دارد. با توجه به نتایج تحقیق، به منظور افزایش مدیریت دانش و مهارت‌های ارتباطی معلمان تربیت‌بدنی، توجه به فناوری اطلاعات ضروری به نظر می‌رسد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The relation between information technology with knowledge management and communication skills of physical education teachers
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is the survey of the relation between information technology with knowledge management and communication skills of physical education teachers of East Azarbaijan province. the research method is descriptive – correlation type.The statistical society of this research contains all male and female physical education teachers of East Azarbaijan province that the total number of them is 1302 people (635 female and 667 male). Statistical sample with attention to table Morgan 302 peoples were the that with method cluster sampling and random as Statistical sample from Marand, Miyaneh, Maragheh cities and areas 3, 4 and 5 were appointed. It is used from information technology questionnaire Kargar(1393), knowledge management questionnaires Ranjbar(1388) and communication skills questionnaires Bartonji(1388) to collect data. To search for data distribution of Kolmovgraf-smirnov and to analysis of data, It is used of tests Kruskal-Wallis, Yuman-Witny spearman, correlation and regression. the result show that there is significant correlation between information technology with knowledge management and its components of physical education teachers. there is significant correlation between information technology with audiobale and feedback components communication skills of physical education teachers. Also, information technology has significantlly affect on knowledge management and communication skills of physical education teachers. According to resaults, in order to increase knowledge management and communication skills of physical education teachers, essential looks pay atations to information technology.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سلمان جعفری |
کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مسئول تربیت بدنی دانشکده فنی کشاورزی مراغه

جواد آزمون |
استادیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (Shahid rajaee teacher training university)


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2845_489.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208080.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات