این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۲، شماره ۸، صفحات ۳۸-۴۶

عنوان فارسی تاثیر بازاریابی رسانه های اجتماعی : تاثیر وضعیت به روز رسانی ‏واتس آپ در یک رویداد ورزشی فوق برنامه دانشگاهی
چکیده فارسی مقاله چکیده:‏بازار یابی رسانه اجتماعی و از جمله استفاده از فیس بوک در حال تبدیل شدن به بخشی رایج از بازاریابی تبلیغاتی توسط سازمانهای ‏تفریحی , سرگرمی و ورزش است . در حالی که استفاده از واتس آپ به عنوان یک ابزار بازاریابی مشترک می باشد، شواهد تجربی استفاده ‏از آن بسیار کم می باشد . این تحقیق اثر بخشی بازاریابی رسانه های اجتماعی بر دانشجویان در یک محیط دانشگاهی را مورد بررسی و پژوهش ‏قرار می دهد . مخصوصا تاثیر پیامهای واتس آپ را از طریق تکرار فاکتوریل دو در دو و در قالب طراحی موضوع برای تعیین تاثیر آنها بر ‏آگاهی ، علاقه و تصمیم به شرکت در یک رویداد فوق برنامه دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت . شرکت کنندگان به دو دسته کنترل ( ‏تعداد 25 نفر) و گروه کنترل ( تعداد 27 نفر) تقسیم شدند . تجزیه و تحلیل کوواریانس‎( ANCOVA ) ‎‏ تفاوت قابل توجهی در آگاهی بر ‏اساس متغیر آزمایشی نسبت به علاقه و تصمیم به شرکت در رویداد نشان داد .‏‎ ‎یافته ها نشان می دهد که بازاریابی رسانه اجتماعی در ‏افزایش میزان آگاهی موثر است که این مطالعه یک پایه تجربی برای تحقیقات آتی ارائه داد .‏
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلمات کلیدی ، بازاریابی، طراحی تجربی، رسانه های اجتمایی،

عنوان انگلیسی Impact of Social Media Marketing: The Impact of whats App ‎status update on a sporting event of the academic program ‎
چکیده انگلیسی مقاله ABSTRACTSocial media marketing, including the use of Facebook , is becoming a prevalent part of the ‎promotional marketing mix by recreation and sport organizations.While use of Facebook as a ‎marketing tool is common , empirical evidence of itsuse is lacking. This study examined the ‎effectiveness of social media marketing on college students in a campus recreation setting. ‎Specifically, the effectiveness of Facebook status messages were assessed via a 2 × 2 repeated ‎factorial within withinsubjects design to determine their influence on awareness of, interest in, and ‎intention to participate in a campus recreation special event. Participants wereassigned to experimental (n = 27) or control (n = 25) groups . ANCOVAs revealed significant ‎differences in awareness based on the treatment, but not in interest orintention. Findings suggest that ‎social media marketing was effective in increasing awareness , and the study served as an empirical ‎foundation for future research .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Marketing, experience design, Social media

نویسندگان مقاله امین رعیت |
دانشگاه آزاد اسلامی, واحدداریون
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی داریون (Islamic azad university of darion)

مهوش زینی زاده | zeini zadeh
دانشگاه آزاد اسلامی, واحد دزفول
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی دزفول (Islamic azad university of dezful)

سمیه عمادی |
دانشگاه آزاد اسلامی, واحدداریون
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی داریون (Islamic azad university of darion)


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1924_350.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208102.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات