این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۱۰-۱۷
عنوان فارسی
نقش رسانههای اجتماعی بر توسعه رفتارهای اوباشگرایانه تماشاگران فوتبال
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رسانههای اجتماعی بر توسعه خشونت و رفتارهای اوباشگرایانه تماشاگران فوتبال میباشد. جامعه آماری شامل تماشاگران آشوبگر فوتبال لیگ برتر و جام حذفی در سال 90 و 91 بود. نمونه آماری با توجّه به شرایط خاص و محدودیتهای موجود، در دسترسی به اطّلاعات، از بین افرادی که چندین بار در خشونتهای مرتبط با ورزش در ورزشگاهها از طرف پلیس دستگیر شده بودند، 100 نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای جمع آوری اطّلاعات از پرسشنامه استفاده گردید که روایی آن توسّط استادان مجرّب رشتههای علوم انتطامی، تربیت بدنی و کارشناسان خبره در حیطهی رسانه بررسی و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 0.91=r محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونKMO ، جهت مناسب بودن عناصر برای عامل فرایند اجتماعی شدن و از آزمون گاما و ضریب توافق جهت تعیین رابطه استفاده گردید. با توجّه به معنیدارشدن آزمون گاما و ضریب توافق، ارتباط بین تحریک رسانههای جمعی بر بروز رفتارهای اوباشگرایانه تماشاگران آشوبگر فوتبال مورد تأیید قرارگرفت (0.05>p). بنابراین هرچه تحریک تماشاگران از طریق رسانهها افزایش یابد، رفتارهای اوباشگرانه نیز افزایش خواهد یافت؛ لذا تجدید نظر در محتوای برنامههای ورزشی رسانهها برای پیشگیری از اوباشگری و خشونت ضروری به نظر میرسد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فوتبال، تماشاگران، رفتارهای اوباشگرایانه، رسانه ها، تحریک،
عنوان انگلیسی
The Role of Social Media in Developing Hooliganistic Behavior among Football Spectators
چکیده انگلیسی مقاله
The present study concerns the impact of social media on violence and hooliganism in Iranian first class football league and FA Cup spectators in the 2011 and 2012. At first, the instrument was validated by the experts and its reliability was also calculated in a pilot study with 25 subjects (r =0.91). Because of special conditions and limitations, a total of 100 football fans who had at least one previous sport hooliganism history (everybody were arrested more than once by the Police was) were randomly selected from among those who answered the questionnaire. The KMO test was used to investigate the suitability of elements for socialization process which was followed by the GAMA test and C coefficient to assess the likely correlations. The results showed a significant correlation between the degree of media impact on spectators and the hooligan behavior (P.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Football, Fans, mob behavior towards, media, stimulation
نویسندگان مقاله
اسکندر حسین پور |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
مرادعلی نیازی پور | niazi pour
کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
سید محمد کاشف | seyed mohammad
دانشیار دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
قدرت اله باقری |
استادیار دانشگاه تهران پردیس فارابی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
یوسف منگشتی جونی | mongashti joni
کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه ارومیه (Urmia university)
نشانی اینترنتی
http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1417_260.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208118.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات