این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۱۸-۲۶

عنوان فارسی مقایسه وضعیت به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)در بین دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
چکیده فارسی مقاله هدف از انجام این پژوهش مقایسه وضعیت به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات از دیدگاه دانشجویان تربیت بدنی و غیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج بود.روش تحقیق توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویان رشته های علوم انسانی دانشگاه آزاد کرج بود که در مجموع تعداد 14062 نفر (1250 نفرتربیت بدنی، 12812 نفرغیرتربیت بدنی) بودند .برای برآورد حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد که طبق آن 375 نفر از دانشجویان غیر تربیت بدنی ازطریق نمونه گیری خوشه ای و برای دانشجویان تربیت بدنی 297 نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند.برای جمع آوری اطلاعات از پرسش‌نامه محقق ساخته استفاده شد که آلفای کرونباخ آن 0.81 بدست آمد. یافته های پژوهش نشان داد که بین دانشجویان تربیت بدنی و غیرتربیت بدنی در متغیرهای میزان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین امکان یادگیری فناوری و نیز نوع ابزار مورد استفاده و مکان استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات تفاوت وجود ندارد. اما در متغیرهای علل استفاده، میزان مفهوم و درک ارتباطات، میزان تاثیر استفاده، میزان ارتباط دانشجویان با دیگران یا دیگر مراکز از طریق فن آوری اطلاعات و ارتباطات تفاوت وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشجویان، تربیت بدنی،

عنوان انگلیسی The Comparison of ICT usage between physical education and non-physical education students of Azad University of Karaj
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to compare the use of information and communication technology among physical education and Non-Physical education students of Islamic Azad University of Karaj. The Method of research was descriptive-survey, the research population concluded of all the physical education students (N1= 1250) and other students of the university (N2=12812). The sample size according to Morgan sampling table was respectively(n1=297 , n2= 375). The clustering sampling method was used for non-physical education students and for physical education students the convenience method was used.The research tool was a questionnaire which was prepared by the researchers which it's reliability was approved (α=0.81) and its validity was approved by experts and also analyzing factors method used for this case. The Results showed that there was no significant differences between two groups of students in the amount of ICT use, the possibility of learning through ICT, and the place and tools of applying ICT. But there was significant differences between the groups in reasons for using ICT, understanding the concept of communication through using ICT, the rate of communication among the students and other organizations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ICT, Students, physical education

نویسندگان مقاله ندا بزرگ زاده |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کرج
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرج (Islamic azad university of karaj)

سارا کشکر |
استادیار دانشگاه علامه طباطبائی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)

حسین سپاسی |
استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی کرج (Islamic azad university of karaj)


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1418_260.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208119.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات