این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی
، جلد ۲، شماره ۵، صفحات ۳۶-۴۱
عنوان فارسی
ارزیابی نقش های اطلاع رسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش و فرهنگ سازی برنامه تلویزیونی نود
چکیده فارسی مقاله
هدف از این تحقیق ارزیابی نقشهای چهارگانه برنامه تلویزیونی نود از دیدگاه مردم شهر اصفهان است. جامعه آماری این پژوهش شامل مردم شهر اصفهان است که به تماشای برنامه نود میپردازند. طبق جدول مورگان و از طریق نمونه گیری هدفمند 384 نفر از شهروندان اصفهانی به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در این تحقیق برای اندازه گیری نقش های چهارگانه برنامه تلویزیونی نود از پرسشنامه محقق ساختهای استفاده شد. این پرسش نامه شامل 42 سوال در 4 مؤلفه اطلاع رسانی، آموزشی، فرهنگ سازی و مشارکت اجتماعی است. روایی صوری و محتوای با استفاده از نظر صاحب نظران مورد تایید قرار گرفت و در یک مطالعه مقدماتی روی 30 نفر از جامعه آماری، پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ 0.90 بدست آمد. در این تحقیق از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی (آلفای کرونباخ، t تک نمونه ای، t مستقل و پیرسون) با استفاده از نرم افزارSPSS در سطح معناداری 0.05>p استفاده شد. یافتهها نشان میدهد که بیشترین میانگین در بین متغیرها مربوط به فرهنگ سازی و سپس به ترتیب مربوط به نقش آموزش، اطلاع رسانی و مشارکت اجتماعی است و بین نقش های چهارگانه برنامه نود همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین، وضعیت مشاهده شده نقش های چهارگانه برنامه تلویزیونی نود تفاوت معناداری با وضعیت مورد انتظار دارد و نشان می دهد که برنامه نود توانسته است نقش های خود را در قبال جامعه به خوبی انجام دهد و توجه بینندگان خود را جلب نماید. علاوه براین، بین نقش های مشارکت اجتماعی، نقش آموزش و نقش فرهنگ سازی بر اساس جنسیت تفاوت معناداری وجود دارد. با این حال، بین نقش اطلاع رسانی بر اساس جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
برنامه نود، اطلاع رسانی، مشارکت اجتماعی، آموزش، فرهنگ سازی،
عنوان انگلیسی
Evaluating Informative Roles, Social Participation, Education and Culturization of Navad TV program
چکیده انگلیسی مقاله
This study concerns evaluating informative roles, social participation, education and culturization of Navad TV program from the viewpoint of Isfahan people. The population of this study comprised those Esfhani people watching Navad program. Based on Morgan table, 384 subjects were selected by purpose-based method. A researcher-composed questionnaire was employed as the instrument of the study. The given questionnaire was consisted of 42 questions in 4 factors such as Informative Roles, social participation, education and culturization. The expert panel approved the content validity of the questionnaire. A pilot study was conducted to determine the reliability of the study by means of Cronbach's Alpha. It was 0.90. SPSS software was employed to conduct both descriptive and inferential statistics of the research with a significance level of P
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیده فاطمه رضوانی | seyedeh fatemeh
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه (Islamic azad university of mobarakeh)
سعادت الله صالحی | saadat allah
دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی اراک (Islamic azad university of arak)
نشانی اینترنتی
http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1422_260.html
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208121.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات