این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۳۲-۴۳

عنوان فارسی عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه‌های ورزشی
چکیده فارسی مقاله تقویت مطبوعات ورزشی به عنوان یک رسانه­ی گروهی در به تصویر کشیدن قهرمانی­ها، ورزش بانوان، صنایع ورزشی، فرهنگ رفتار تماشاگران و طرفداران ورزشی و امثال آن از موضوعات مهم در ورزش است. هدف تحقیق بررسی عوامل اجتماعی موثر برگرایش به مطالعه روزنامه های ورزشی می باشد. روش تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی پیمایشی بود که به روش میدانی اجرا شد. جامعه­ی آماری کلّیه­ی شهروندان بالای 20 سال شهر ارومیه که حداقل دارای مدرک دیپلم بودند که با استفاده از از روش نمونه گیری مرحله ای 368 نفر مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه­ی محقّق ساخته که پایایی آن با استفاده از روش آزمون ـ باز آزمون(77/0=r) استفاده شد. از آزمون تحلیل عاملی و تحلیل واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون برای تحلیل داده­ها استفاده شد. نتایج نشان داد که بین احساس مسئولیت و مطالعه­ی مطبوعات (11.27 f= ، 0.000 sig= )، مشارکت (3.42f= ، 0.003 sig= )، اعتماد به مطبوعات (6.025 f= ، 0.000 sig= )، استفاده از سایر وسایل (4.58f= ، 0.000sig= ) و احساس سهیم بودن در سرنوشت (6.145f= ، 0.000 sig= ) با میزان مطالعه مطبوعات رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین، روزنامه های ورزشی جهت مطالعه­ی بیشتر مطبوعات ورزشی باید به این عوامل توجّه داشته باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله عوامل اجتماعی، مطالعه، روزنامه ورزشی، رسانه،

عنوان انگلیسی Social Contributing Factors on Tendency to Read Sports Papers
چکیده انگلیسی مقاله Amplifying sports papers as a media to portray champions, women’s sports, sports industry, cultural and behavioral aspects of viewers and fans and such are crucial issues in sports. The purpose of this paper is to study the social factors that influence tendency to read sports papers. It deploys qualitative research method with survey conducted as a field study. Statistical population consisted of every citizen with the age of 20 or above located in Urumia who has finished high school and 368 samples were studied with multistage sampling. A self-administered questionnaire was used with the reliability being tested via test-retest method (r=0.77). Factor analysis test and one-way analysis of variance as well as Pearson correlation coefficient were applied to analyze data. Findings showed that there is a positive and significant relation between sense of responsibility and reading paper (sig= 0.000, f=11.27), collaboration (sig=0.003, f=3.42), trusting papers (sig=0.000, f=6.025), utilizing other tools (sig=0.000, f=4.58) and sense of playing role in own fat (sig=0.000, f=6.145) with extent of reading papers. Hence, sports papers should consider these factors in order to attract more readers.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله social factors, reading, sports papers, media

نویسندگان مقاله فریبرز فتحی |
دانشگاه ارومیه دانشکده تربیت بدنی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

میرحسن سید عامری |
هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

سید محمد کاشف | seyed mohammad
هیئت علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه ارومیه ورئیس پردیس دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_1303_240.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208128.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات