این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۴۰-۴۷

عنوان فارسی بررسی نقش رسانه های جمعی در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی
چکیده فارسی مقاله با توجه به اثر ورزش بر ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و اهمیت توسعه آن در مقیاس­های ملی و نقش میانجی رسانه­ها، در این زمینه پژوهش حاضر درصدد برآمده تا نقش رسانههای جمعی را در گرایش دانشجویان دانشگاه الزهرا به ورزش همگانی مورد بررسی قرار دهد. جامعه آماری تحقیق را جمعیت 7000 نفره­ از دانشجویان دانشگاه الزهرا تشکیل می­دهند. با استفاده از جدول کرجسی مورگان و نمونه­گیری تصادفی-طبقه­ای 364 نفر به‌عنوان نمونه آماری تحقیق انتخاب شدند. روش پژوهش توصیفی – پیمایشی مقطعی و ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه صادقیان (1390) با پایایی 841/0 بوده است. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها نیز از آزمون تی تک دامنه و با کمک نرم­افزار spss و در سطح معناداری 0/05=α استفاده گردید. نتایج نشان داد، نقش رسانه بر آگاه­سازی درباره­ی فواید ورزش همگانی مطلوب بود ولی اطلاع­رسانی رسانه در مورد مکان­های مناسب و همایش­های ورزش همگانی نامطلوب بود. همچنین میزان نقش رسانه، در ایجاد نگرش مثبت و تغییر مثبت رفتار نسبت به ورزش همگانی نامطلوب ارزیابی شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ورزش همگانی، رسانه های جمعی، رادیو و تلویزیون، نشریات،

عنوان انگلیسی Examine the role of mass media to attitudes to sport for all in students of Alzahra university
چکیده انگلیسی مقاله Considering the effect of sport on different dimensions of personal and social life, importance of its development atnational scale and mediator role of media in this regard. This study surveyed the role of mass media to attitudestosport for all in students of ALzahra university. The statistical population created from 7000 students, including 364 people who have been selected by Krejcie and Morgan’s table. Method of this study was cross-sectional survey and data were based on Sadeghiyan questionnaire. Its reliability has been determined as 0.841. Data analysis was performed using t-test, single domain and software SPSS16 with significant (p< 0/5). The role ofthemedia ininformingthe publicaboutthe benefits of exercisewas desirable butthe mediainformationaboutappropriate placesandconferences about sport for allwere undesirable. The extent of the media's role in creating a positive attitude and positive change of attitudes towards sport was undesirable.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Sport for all, Mass Media, TV, Radio, Publications

نویسندگان مقاله محمد علی قره | mohammad ali
دانشیار دانشگاه پیام نور

نگار قلی پور |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

زینب آنت |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_588_131.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208145.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات