این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۶۳-۶۹

عنوان فارسی رویکرد برنامه های ورزشی شبکه های تلویزیونی استانی منتخب نسبت به پوشش ورزش بانوان
چکیده فارسی مقاله مقاله حاضر به رویکرد برنامه­های ورزشی شبکه­های تلویزیونی استانی منتخب نسبت به پوشش ورزش زنان پرداخته است و سعی شده است تا تصویر جامعی از شیوه پرداختن به ورزش بانوان و مقایسه آن با ورزش مردان در سیمای استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد. روش تحقیق در این پژوهش ازنظر استراتژی توصیفی، ازنظر مسیر اجرا، تحلیل محتوا و ازنظر هدف کاربردی می­باشد. برنامه­های ورزشی شبکه­های تلویزیونی استانی منتخب تهران، خوزستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی به‌صورت تصادفی انتخاب و درمجموع برنامه­های هر شبکه به مدت سه هفته مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان می­دهد، سهم بانوان از تعداد 327 برنامه ورزشی پخش‌شده در مقابل مردان صفر است. به‌عبارت‌دیگر در مدت چهار ماه تحقیق هیچ پوشش اختصاصی ورزش بانوان در برنامه­های ورزشی شبکه­های تلویزیونی استانی منتخب صورت نگرفته است. پوشش برنامه­های ورزشی مردان 6/70 درصد و ترکیبی (بدون جانب‌داری جنسیت) 4/29 درصد را به خود اختصاص داده است. رسانه­های جمعی نقش تأثیر­گذاری در توسعه ورزش بانوان دارند؛ اما با توجه به نتایج به‌دست‌آمده این نقش به دلایلی، به‌درستی ایفا نمی­شود. استفاده بهینه از کارکردهای رسانه­های جمعی به‌ویژه تلویزیون استانی به‌عنوان یک رسانه محلی و قابل‌اعتماد، برای اعتلای ورزش بانوان در سطح جامعه ضروری به نظر می­رسد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Elected provincial network television sports programming approach to the coverage of women's sport
چکیده انگلیسی مقاله This study was descriptive in terms of research strategy, the execution path, and the purpose of content analysis. Television sports programs in selected provinces of Tehran, Khuzestan, Kurdistan, Sistan and Baluchestan, Khorasane Razavi were randomly selected and a total of three weeks each network application has been investigated. The results showed that the proportion of women versus men played sports program number 327 is zero. In other words, the four-month investigation no specific women's sport coverage in television sports programs in selected provinces has been done. Men's sports coverage 70.6 percent mix (gender neutral) 29.4 percent is accounted for. The mass media's role in influencing the development of women's sport, but according to the results of these reasons, it is not playing correctly. Efficient use of mass media, especially television, provincial functions as a trusted local media to promote women's sport at the community level seems necessary.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حامد نظرویسی | نظرویسی
;کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان


نشانی اینترنتی http://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_591_131.html
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1062/article-1062-208148.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات