این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 18 آذر 1404
راهبرد دفاعی
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۶۷-۹۳
عنوان فارسی
طراحی نظام ارزشیابی اثربخشی آموزش در سازمانهای نظامی بر پایه الگوی تعالی سازمانی
چکیده فارسی مقاله
در مطالعه حاضر با هدف طراحی نظام ارزشیابی اثربخشی آموزشها در سازمانهای نظامی، الگوی بنیاد اروپایی کیفیت بهعنوان الگوی پایه در طراحی نظام انتخاب گردید. طراحی نظام متضمن انجام فعالیتهایی است که در قالب چهار مرحله امکانسنجی، مطالعه وضع موجود، طراحی مفهومی و تفصیلی، اعتباربخشی و مستندسازی، پیشبینی شد و به اجرا درآمد. بهمنظور ارزیابی نظام طراحیشده، نسبت به اجرای آزمایشی آن در نمونهای به تعداد 375 در سه مرکز آموزشی سازمانهای نظامی اجرا گردید. براساس نتایج حاصله، نظام نهایی ارزشیابی اثربخشی آموزش مبتنی بر هشت مؤلفه و مجموعهای از معیارها به دو گروه توانمندسازها و نتایج تقسیم شدند. توانمندسازها از پنج مؤلفه مدیریت و رهبری آموزش، فراگیران، مدرسان، برنامهها و جریان یاددهی ـ یادگیری تشکیل میشوند و نتایج، سه مؤلفه فرآوردهها یا محصولات، بروندادها و پیامدهای آموزش را در بر میگیرند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing the Evaluating System of Training Effectiveness in Military Organizations Based on Organizational Excellence Model
چکیده انگلیسی مقاله
In this research we selected European Foundation for quality model as basical model in system design, with the aim of design the evaluation system of effective ness trains in military organs. System designs ensure activities that were predicted and carried in four steps of feasibility, status guo, conceptual and documentation. In order to assess the designed system, 375 samples were run in 3 military training centers. Based on the results, the final evaluation system of effective train were divided based on eight components and a set of criteria to two groups consisting enablers a results Enablers are composed of five components including: management and leadership training, learners, teachers, programs and teaching – learning flow, and the results take the three component including products, outputs and outcomes of education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیاوش نصرتپناه |
دانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع)
محمد بازرگانی |
استادیار دانشگاه جامع امام حسین(ع)
محمدتقی بیگدلی |
دانشجوی دکترای برنامهریزی آموزشی و درسی
نشانی اینترنتی
http://ds.journals.sndu.ac.ir/article_682_6c8fb68cd65ee26af530a79ed23e5038.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/829/article-829-2091668.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات