این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۶۷۳-۶۹۶
عنوان فارسی
رویکرد ترکیبی FLinPreRa-FQFD برای اولویتبندی ویژگیها و توانمندسازهای ناب-چابکی در صنایع غذایی و آشامیدنی استان قزوین
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش، اولویتبندی توانمندسازهای ناب- چابکی در صنایع غذایی و آشامیدنی استان قزوین با روش ترکیبی FLinPreRa-FQFD است، بهطوریکه امکان ارزیابی مستقیم تأثیر توانمندسازهای ناب- چابکی بر ویژگیهای آن فراهم شود و با تعداد زوج مقایسه کمتر و حفظ سازگاری در اولویتبندی، به بهبود در تصمیمگیری منجر شود. در این پژوهش، بعد از مطالعه مبانی نظری و پیشینه موضوع ناب- چابکی، ویژگیها و توانمندسازهای آن تعیین شدند و چارچوبی برای اولویتبندی این شاخصها و همچنین مزایای رقابتی عمده موجود در ادبیات پژوهش، طراحی شد. 38 شرکت از صنایع غذایی و آشامیدنی در استان قزوین، مبنای پژوهش قرار گرفتند. یافتههای پژوهش بیانگر این است که مزیت رقابتی «هزینه» مهمترین مزیت رقابتی در این صنعت است. ویژگی «حساسیت به بازار و مشتری» در صنایع غذایی و آشامیدنی با نظر خبرگان این صنعت، از مهمترین ویژگیها شناخته شد. همچنین، در میان توانمندسازها، توانمندساز «معرفی سریع محصولات جدید و کاهش زمان چرخه تولید» بالاترین وزن و اولویت را بهدست آورد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The hybrid method of FLinPreRa-FQFD for prioritizing leagility attributes and enablers in Qazvin food and beverage industries
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to prioritize leagility enablers in food and beverage industries in Qazvin Province with the hybrid method of FLinPreRa-FQFD. In doing so, it directly assessed the impact of leagility enablers on its attributes with fewer pairwise comparisons and yields consistent priority ranking which lead to improvement in decision-making. In this study, after reviewing literature and theoretical background of the leagility, its attributes and enablers are identified and a framework for prioritizing these indicators as well as major competitive advantage is designed. The study was based on 38 companies from the food and beverage industries, in Qazvin province. The findings indicate that competitive advantage "costs" is the most important competitive advantage in this industry. "Customer and market sensitiveness", is the most important attribute based on expert viewpoints. Also among the enablers, "rapid introduction of new products and production cycle time reduction" in achieved the highest weights and priorities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نیما اسفندیاری |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محمود مرادی |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محمدعلی ولی پور | mohammad ali
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_57421_a056377399fcc049c9ae0b0e1afa40e5.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-209757.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات