این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت صنعتی، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۱۵۱-۱۷۴

عنوان فارسی شناسایی و اولویت بندی معیارهایی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات
چکیده فارسی مقاله  بحث مدیریت زنجیره تأمین و ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین در شرکت‌های خدماتی در مقایسه با شرکت‌های تولیدی بسیار کم و محدود است؛ بنابراین ضرورت مطالعات بیشتر در این حوزه وجود دارد. از این‌رو، هدف از این مقاله شناسایی و اولویت‌بندی شاخص‌های ارزیابی عملکرد زنجیره تأمین خدمات است؛ بنابراین در ابتدا با مرور ادبیات موضوع به تعریف فرایندهای زنجیره تأمین پرداخته شد. سپس معیارهای اندازه‌گیری این فرایندها تشریح شد. بعد از استخراج معیارهای ارزیابی عملکرد، این معیارها با شاخص‌های مدل اسکور و سروکوال دسته‌بندی شدند و درخت تصمیم‌گیری طراحی شد. در ادامه، پرسشنامه تهیه و در بین مدیران هتل‌های پنج ستاره شهر تهران، به‌عنوان خبرگان صنعت خدمات، توزیع شد. بعد از جمع‌آوری پرسشنامه از روش AHP فازی برای اولویت‌بندی معیارها استفاده شد. درنهایت، تحلیل‌ها انجام گرفت و معیارها دسته‌بندی شد. نتایج نشان می‌دهد شاخص قابلیت اطمینان دارای بالاترین اولویت و شاخص ملموس‌بودن دارای کمترین اهمیت در زنجیره تأمین خدمات است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identifying and prioritizing measures for evaluating the performance of services supply chain
چکیده انگلیسی مقاله  Compared to industrial companies, we have neither enough related literature nor available researches concerning the issue of evaluating the supply chain management as well as supply chain performance. Therefore, the current article aims to identify and prioritize measures of evaluating the performance of services supply chain. Thus, we first review the related text and define the processes of supply chain. Also, we explain the measures of evaluating the mentioned processes; finally, we sort the measures in accordance with Score and Seroquel models and we design the  respected decision tree. The prepared questionnaires were distributed among the managers who are considered as the experts in service industries. Then, after gathering the completed questioners, we used fuzzy AHP for prioritizing and sorting the measures. The results show that the reliability indicator has the highest importance while intangibility has the least importance in supply chain services.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمود رضا مستقیمی | mahmood reza
استادیار گروه مدیریت دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

محمد رحیم رمضانیان | mohammad rahim
استادیار گروه مدیریت دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)

محمد اسماعیل زاده |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه گیلان (Guilan university)


نشانی اینترنتی http://imj.ut.ac.ir/article_50683_bb6ed12010a9bf5dbdb5c6a4e260f751.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-209792.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات