این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۶، شماره ۳، صفحات ۴۷۱-۴۹۰
عنوان فارسی
توسعۀ مدل پذیرش فناوری در بانکداری ایران (پژوهشی پیرامون بانک رفاه)
چکیده فارسی مقاله
سازمانهای امروزی برای دستیابی به موفقیت و بقا به فناوریهای نوین و استفاده از آن نیاز دارند. تلاشهای مدیریت فناوری زمانی به نتیجه میرسد که مشتریان فناوری جدید را بپذیرند و بهطور مستمر از آن استفاده کنند. علاوهبراین، پذیرش فناوریهای نوین در لحظه اتفاق نمیافتد، فرایندی است که طی زمان شکل میگیرد و با استفادۀ مستمر، پذیرش موفق صورت میگیرد. در این مقاله ضمن مرور مطالعات انجامگرفته در زمینۀ مدل پذیرش فناوری ارائهشدۀ دیویس از زمان معرفی تا کنون، تلاش شده است با در نظر گرفتن متغیرهای مدل پذیرش فناوری اولیه و افزودن متغیرهای عادت، توانایی استفاده و تبلیغات که کمتر به آن توجه شده است، مدلی از پذیرش فناوری با توجه به وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران معرفی شود. پس از شناسایی متغیرها، برای بررسی روابط میان آنها پرسشنامهای طراحی شد و با پاسخ خبرگان بخش فناوری اطلاعات بانک رفاه به پرسشنامه، دادههای جمعآوری شده بهکمک روش دیماتل فازی تجزیهوتحلیل شد. نتایج پژوهش نشان میدهد استفادۀ مستمر از فناوری (بانکداری الکترونیکی)، عادت به فناوری را افزایش میدهد و هرچه عادت افزایش یابد، استفاده از فناوری بیشتر میشود؛ در واقع یک چرخۀ تقویتی قوی بهوجود خواهد آمد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Development of technology acceptance model in Iranian banking (Case study: Refah Bank of Semnan province)
چکیده انگلیسی مقاله
Development of new technologies is one of the key success factors in most today's organizations. But this point must also be considered that the acceptance of new technologies does not happen at the moment; it is a process that takes shape over time, and if the usage is repeated, it can be concluded that acceptance has been successful. Besides the systematical review of the researches conducted on technology acceptance model since it's development by Davis so far in this paper, there has been an effort regarding basic TAM model variables and adding more neglected variables including habit, the ability to use and advertisements, a technology acceptance model has been presented considering social and cultural situation in Iran. A questionnaire was designed to test the assumptions, and after being completed by the staff of information Technology action Refah bank, it was analyzed using fuzzy dematel. Research result shows the fact that continuous use of a technology (like electronic banking) leads to an increase in habit of use that itself results in an increase of usage, indeed there will be a strong reinforcing loop. On the other hand, habit of using previous system (traditional banking) is of the main obstacles to users willing to use new technologies in Iran.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جعفر رزمی |
استاد گروه مهندسی صنایع، پردیس دانشکدههای فنی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سیدعبدالله حیدریه |
استادیار مدیریت صنعتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان (Islamic azad university of semnan)
علی شهابی |
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_50679_11a34d9d9bcd19601e245a01a8e308e8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-209807.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات