این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۲۱۹-۲۴۰
عنوان فارسی
بررسی تأثیر مؤلفه های تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه بر شاخصهای عملکردی سازمان با روش مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنعت الکترونیک خودرویی ایران)
چکیده فارسی مقاله
مدیریت زنجیرۀ عرضه بهمنظور هماهنگسازی اعضای زنجیره در عصر جدید، توجه محققان زیادی را به خود جلب کرده است؛ بهطوری که آن را یک رویکرد راهبردی برای تقاضا، عملیات، تدارکات و مدیریت فرایند لجستیکی درنظر میگیرند. پژوهش حاضر به بررسی مؤلفه های تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه میپردازد و تأثیر آنها را بر عملکرد صنایع الکترونیک قطعات خودرویِ ایران بررسی میکند. مدل مفهومی پژوهش از ادغام چندین مدل حاصل شده است و جامعۀ آماری آن نیز شرکتهای تولیدکنندۀ قطعات الکترونیکی خودرو در ایران بوده که با ابزار پرسشنامه و تجزیه و تحلیلهای آماری و روش مدل معادلات ساختاری، فرضیههای مدل مفهومی آزمایش شدند. یافته های ناشی از این پژوهش نشان داد که مؤلفههای تأمین در مدیریت زنجیرۀ عرضه با یکدیگر همبستگی داشته و هر یک نیز بر عملکرد سازمانی تأثیرگذارند. بنابراین مدیران ارشد باید برای دستیافتن به مزیتهای رقابتی نسبت به رقبای خود، این رویکرد را در سازمان مستقر کرده تا به منفعت های ناشی از آنها دست یابند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عملکرد سازمان، مدیریت زنجیرۀ عرضه، مشارکت تأمینکنندگان،
عنوان انگلیسی
Surveying effect of supply components in supply chain management on organization performance (Study case: Iran automotive electronic industrial)
چکیده انگلیسی مقاله
Supply chain management has been considered by many researchers in order to coordinate the chain members in this new age so that it is considered as a strategic approach for demands, operations, procurements and managing logistical processes. The present study deals with survey of supply components in supply chain management and their effect on organization performance. The research conceptual model has been obtained from integrating several models and the statistical society of the research has included the companies that produce automotive electronic parts and the conceptual model hypotheses were tested through questionnaire and statistical analysis. The findings resulting from this study showed that supply chain management components are correlated with each other positively and each one affects on the organizational performance. Thus, the top managers should establish this approach in order to achieve competitive advantages against their competitors so that they can obtain the advantages arising from them.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حسنعلی آقاجانی |
دانشیار دانشگاه مازندران، دانشکدۀ علوم اقتصادی و اداری، بابلسر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
کاظم روانستان |
دانشجوی دکتری مدیریت تولید و عملیات ، دانشگاه مازندران، دانشکدۀ علوم اقتصادی و اداری، بابلسر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_52260_544ba94b6141d4a391c2fa1e581f03a6.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-209816.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات