این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت صنعتی، جلد ۶، شماره ۲، صفحات ۳۱۷-۳۳۶

عنوان فارسی ارائۀ یک رویکرد تلفیقی از مدل کانو و طراحی آزمایش‎های تاگوچی بر اساس مهندسی کانسی به‎منظور طراحی محصول مطابق با نیازهای مشتری در صنعت خودرو
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر تلاش می‎کند که با استفاده از تلفیق سه روش مهندسی کانسی، مدل کانو و طراحی آزمایش‎های تاگوچی، برای شناسایی، دسته‎بندی و اولویت‎بندی نیازهای احساسی مشتریان (کانسی) در صنعت خودرو، رویکردی جدید پیشنهاد دهد تا سبب جلب رضایت بیشتر آنان شود. به‎منظور دستیابی به این هدف، ابتدا واژگان کانسی و مشتری پس از شناسایی، غربال می‎شوند، سپس این واژگان بر اساس مدل کانو طبقه‎بندی خواهند شد. در مرحلۀ بعد، به‎کمک روش طراحی آزمایش‎های تاگوچی، سطوح بهینه و اولویت‎بندی ویژگی‎های جذاب به‎دست‎آمده از مدل کانو تعیین شد. به‎منظور سنجش اعتبار و کارایی رویکرد پیشنهادی، مطالعۀ موردی در صنعت خودرو، در یکی از نمایندگی‎های مجاز ایران خودرو در شهر اصفهان صورت گرفته است. در مطالعۀ موردی از 38 واژۀ کانسی شناسایی‎شده، 7 واژه در دسته نیازهای جذاب قرار گرفتند و در مرحلۀ بعد مشخص شد که از این 7 نیاز جذاب، 5 نیاز در دسته نیازهای بسیار جذاب و 2 نیاز در دسته نیازهای تا حدودی جذاب قرار گرفته‎اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله صنعت خودرو، طراحی آزمایش‎های تاگوچی، مدل کانو، مهندسی کانسی،

عنوان انگلیسی Proposing an integrated approach of Kano Model and Taguchi Design of Experiments based on Kansei Engineering to product design based on customer needs in the automotive industry
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: The aim of this research is to propose a new approach of Kansei Engineering, Kano model and Taguchi Design of Experiments to identify, categorize and prioritize customersʹ emotional needs (Kansei) in the automotive industry in order to more customer satisfaction. To achieve the above aim, first customersʹ Kansei words identified and screened; then these words classified based on Kano model. In the next step, by the use of Taguchi Design of Experiments, optimal levels of the attractive features obtained from the Kano model have been determined and these features have been prioritized. In order to assess the validity and effectiveness of the proposed approach, a case study has been done in the automotive industry and in one of the Iran Khodroʹs representative in Isfahan. In case study, from 38 identified Kansei words, 7 words are attractive needs and in next step be identified that from 7 attractive needs, 5 needs are in highly attractive category and 2 needs are in attractive category.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله آرش شاهین |
دانشیار گروه مدیریت، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

حسین واعظ شهرستانی | vaez shahrestani
کارشناس‎ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)

الهام باقری ایرج | bagheri iraj
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)


نشانی اینترنتی http://imj.ut.ac.ir/article_50697_09f40dab98c6abd0952176d157c54e56.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-209821.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات