این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 4 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۲، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
ارایه مدلی برای تعیین سطح تعهد و پذیرش مدیریت کیفیت فراگیر (بررسی موردی در تأمینکنندگان شرکت سازه گستر سایپا)
چکیده فارسی مقاله
مدیریت کیفیت فراگیر راهکاری است که بسیاری از سازمانها برای بقا خود در عرصه رقابت برگزیدهاند. مدیران سازمانها نیازمند کسب اطلاع در خصوص سطح TQM در سازمانهایشان هستند. هرچند میزان استقرار مدیریت کیفیت فراگیر تا حدودی زیادی میتواند نشان دهنده جایگاه و سطح سازمان در پذیرش این نگرش باشد، اما باید توجه داشت که فقط نهادینه شدن مدیریت کیفیت فراگیر بهعنوان یک عادت سازمانی است که میتواند حضور مداوم و موفق سازمانها در این نگرش را تضمین کند. بنابراین فارغ از میزان اجرای مدیریت کیفیت فراگیر، میزان پذیرش آن بهعنوان یک عادت سازمانی اهمیت فراوانی خواهد داشت. در این پژوهش تلاش شده است تا به منظور سنجش میزان پذیرش مدیریت کیفیت فراگیر در سازمانها بهعنوان یک عادت سازمانی، مدلی ارایه شود. در این مقاله پرسشنامهای تهیه شده و در بین تأمینکنندگان شرکت سازهگستر سایپا توزیع شده است و مدل پیشنهادی مورد تحلیل قرار گرفته است. با مقایسه نتایج اجرای این مدل در این زنجیره و اطلاعاتی که از قبل در این زنجیره وجود داشته است، اعتبار مدل مورد بررسی قرار گرفته وتصویر جدیدی از وضعیت زنجیره تأمین این شرکت ارایه شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A proposed model for Total Quality Management adoption and commitment level determination (Sazehgostar Saipa supply chain case study)
چکیده انگلیسی مقاله
Total Quality Management (TQM) is a solution that many organizations have chosen in order to remain in their business. Managers of these organizations need to be aware of the level of TQM in their organizations. Although TQM settlement can represent the place and level of organization in adoption of this approach, only its establishment as an organizational habit ensures the continuous and successful presence of this approach. Therefore, apart from TQM implementation extent, the level of TQM adoption as an organizational habit has more importance. In this study we have tried to represent a model measures the level of TQM adoption as an organizational tendency and culture. In this paper questionnaire was composed and distributed Sazehgostar Saipa suppliers and analyze the proposed model. (Saipa is one of the two biggest automotive producer companies in IRAN and Sazehgostar Saipa supplies for Saipa all of parts except motor and gearbox). With comparing the result of model in this chain and last information of this chain, model reliability was investigated and has been presented a new picture of this company.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد مهدوی مزده | mahdavi mazdeh
دانشگاه علم و صنعت ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
غلامرضا جلالی نایینی | jalali naini
دانشگاه علم صنعت
سید محمد علی متولیان | seyed mohammad ali
دانشگاه علم و صنعت
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علم و صنعت ایران (Iran university of science and technology)
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_21315_0ac1485017dbd85877115166ba685283.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-209895.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات