این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مدیریت صنعتی
، جلد ۱، شماره ۳، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مدلسازی کیفی مزیت رقابتی در صنایع مبتنی بر فنآوریهای پیشرفته*
چکیده فارسی مقاله
با توجه به پیچیدگی ابعاد مزیت رقابتی و ویژگیهای خاص صنایع مبتنی بر فنآوریهای پیشرفته، در این تحقیق تلاش شده است بر مبنای نگرش ترکیبی به تئوریهای متاخر مزیت رقابتی و با استفاده از متدولوژی «نگاشت علّی» یک مدل کیفی برای تبیین پدیده مزیت رقابتی در سطح بنگاه در صنایع مبتنی بر فنآوریهای پیشرفته ارایه گردد. در این راستا در ابتدا پس از تبیین موضوع، مبانی نظریه بنگاه و مزیت رقابتی از منظر چهار نظریه متاخر و شناخته شده آن، که توسط محققان فنآوریهای پیشرفته و صنایع دانش بنیان در این رابطه بهکار گرفته شدهاند، بررسی گردیده است. در ادامه براساس مبانی نظری و پیشینه تحقیق چارچوب مفهومی اولیه تحقیق ارایه و روش تحقیق مورد استفاده در رابطه با آن بیان شده است. در این تحقیق برای تدوین و استخراج مدل کیفی مزیت رقابتی از ابزارها و تکنیکهای مربوط به ادبیات نظری «نگاشت شناختی» و «تحلیل شبکههای اجتماعی»، استفاده شده است. بخش اصلی و پایانی مقاله به توصیف نتایج و یافتههای تحقیق در قالب گامهای فرایند مدلسازی کیفی مزیت رقابتی اختصاص یافته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Proposing a Qualitative Model for Competitive Advantage in High Tech Industries
چکیده انگلیسی مقاله
With regard to competitive advantage complexity and specific characteristics of high tech industries, in this research by a cognitive mapping methodology we develop a qualitative model for interpreting the competitive advantage in company level for high tech industries. In first, after describing the research problem, we present a comparative review of four recent theories of firm and competitive advantage that has been applied by different researchers in the high tech and knowledge intensive organization filed. In second, with a detailed review of literature and previous research, an initial research framework has been proposed, and applied research method for it. Different tools and techniques from cognitive mapping and social network analysis have been used in developing a qualitative model for competitive advantage. The main and final section of paper assigned to describing the result of research in different steps of qualitative modeling process.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمود صارمی |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید محمود حسینی | seyed mahmoud
دانشگاه شهید بهشتی
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)
علی محقر |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی حیدری |
دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://imj.ut.ac.ir/article_20383_83895f399f049a7b8bf903757a0f4ad9.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1082/article-1082-209900.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات