این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۳۲۳-۳۴۳
عنوان فارسی
شناسایی روشهای یادگیری غیررسمی برای پرورش مدیران منابع انسانی در سازمانهای بزرگ کشور
چکیده فارسی مقاله
بر اساس یافتههای پژوهشها، مدیران برای پرورش شایستگیها و بهبود عملکرد خود بیشتر شیوههای یادگیری غیررسمی را بهکار میگیرند. اما این دغدغه تا کنون در محیط کسبوکار ایران پژوهش نشده است. لذا، هدف از انجامدادن این پژوهش شناسایی روشهای یادگیری غیررسمی مدیران منابع انسانی است. به این منظور، با بهکارگیری رویکرد روایتی و ابزار مصاحبههای واقعهمحور، تجربههای ده نفر از مدیران منابع انسانی در ارتباط با طراحی و پیادهسازی یکی از سیستمهای منابع انسانی شناسایی شده است. پس از کدگذاری سهمرحلهای، در مجموع هفت مقوله و 21 روش یادگیری برای مدیران منابع انسانی سازمانهای بزرگ شناسایی شد. به منظور اولویتبندی روشهای یادگیری مدیران منابع انسانی 301 پرسشنامه توزیع و جمعآوری شده است. نتایج آزمون فریدمن نشان میدهد روشهای یادگیری از طریق تعامل با مشاوران، کارشناسان و مدیران منابع انسانی، یادگیری از طریق گفتوگو با مشاور- معلم باتجربه و یادگیری از طریق مطالعه کتابها، مقالات و منابع علمی و یادگیری از شکستهای کاری چهار روش یادگیری غیررسمی با اولویت بالاتر در بین مدیران منابع انسانی بوده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
پرورش، مدیران منابع انسانی، یادگیری غیررسمی،
عنوان انگلیسی
Identifying Methods of Informal Learning in order to Development of Human Resource Managers in Large Organizations in Country
چکیده انگلیسی مقاله
Based on the research findings, managers use of informal learning practices in order to develop competencies and improve their performance. However, these concerns have not been studied so far in the Iranian business environment. The aim of this study is to identify informal learning methods of human resource managers. After a three-stage coding have been identified seven categories and twenty-one learning methods of HR managers in large organizations. To prioritizing Learning methods of human resource managers, 301 questionnaires were distributed and collected. The results of Friedman test show that the method of learning through interaction with consultants, experts, and human resource managers, learning through dialogue with the experienced teacher and learning by reading books, articles and scientific resources and learning from Working failures have higher priority among HR managers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
development, Human Resource Managers, Informal Learning
نویسندگان مقاله
سمیه زراعت کار |
دکتری مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
قنبر محمدی الیاسی | mohammadi elyasi
دانشیار، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسن زارعی متین | zarei matin
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سید مهدی الوانی | seyed mehdi
استاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمدعلی بابایی | mohammad ali
دانشیار، دانشگاه الزهرا س ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_57619_7e75e261a55216e4928e8dbab0174311.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209925.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات