این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۳۶۹-۳۸۸

عنوان فارسی بررسی همراستایی استراتژیک کسب وکار و فناوری اطلاعات از دیدگاه مدیران
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی و ارزیابی همراستایی استراتژیک کسب‌وکار و فناوری اطلاعات از دیدگاه مدیران سازمان انجام گرفته است. تحقیق حاضر با مدل سطح بلوغ همراستایی استراتژیک لوفتمن و عوامل ارتقای همراستایی گارتلن و شنکز همراستایی را ارزیابی کرده است. جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران مؤسسه پژوهش و برنامه­ریزی آموزش عالی (53 نفر) می­باشند که به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفته­اند. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه بوده است. میانگین همراستایی استراتژیک نشان می­دهد، مؤسسه در سطح دوم بلوغ همراستایی (مرحله تعهد) قرار دارد. از میان ابعاد همراستایی استراتژیک، ابعاد ارتباطات، شایستگی و ارزش سازمانی، مدیریت و سطح اعمال اختیار، حیطه عمل و زیرساخت فناوری و مهارت­ها در سطح دوم و بعد مشارکت در سطح سوم قرار گرفت. مدیران کسب‌وکار و مدیران فناوری اطلاعات، هر دو بلوغ همراستایی را در سطح دوم ارزیابی کردند.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Survey on Strategic Alignment Business and Information Technology due to Managers Vision
چکیده انگلیسی مقاله Preset study is conducted to evaluate strategic alignment between business and IT in the view of organizational managers. Present study has used Luftman's model on strategic alignment maturity and Gartlen & Shenks' factors to promote alignment in order to evaluate alignment. Research statistical population consists of managers at High Education Planning and Research Institute. No sampling is conducted due to the limitation of statistical population and method is used. Questionnaire is data collection tool. To analyze data, strategic alignment maturity is used. Strategic alignment average is achieved 2.77 which shows that this institute is in the 2nd level of alignment maturity namely commitment level. Among strategic alignment aspects, communications, competency/value measurements, governance, authority, scope & architecture of IT and skills are put in the second level. Partnership is in the third level. Then, the opinions of business and IT managers were compared. Both groups evaluated alignment maturity level in the 2nd level.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حانیه بذرافشان |
کارشناس ارشد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

احمدعلی یزدان پناه | ahmad ali
گروه پژوهش های آماری و فناوری اطلاعات، مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایران

حسین خنیفر |
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

غلامرضا جندقی |
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_57621_7ad558026434806229dfbc8d6f3984d0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209927.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات