این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۵۴۱-۵۶۵

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی انجام گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه جمع‌آوری داده­ها و اطلاعات از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش قسمت خریدوفروش سایت بازار بزرگ کشاورزی بود که در آن 300 نفر در بخش خریدوفروش فعالیت می‌کنند.  نمونه‌ای به حجم 201 نفر به روش تصادفی ساده از بین آن‌ها انتخاب شد. ابزار تحقیق پرسشنامه است و داده‌ها به روش مدل‌سازی معادلات ساختاری تجزیه‌وتحلیل شد. یافته­های تحقیق نشان داد نگرش در رابطه سودمندی­ درک‌‌شده و ریسک‌های امنیتی، عملکردی، مالی و زمانی با پذیرش تجارت الکترونیکی نقش میانجی دارد. اثر همکاران  با واسطه هنجار ذهنی بر تمایل به پذیرش تجارت الکترونیکی مؤثر است. در این پژوهش سهولت استفادۀ ادراک‌شده و قابلیت سازگاری بر نگرش تأثیری نداشتند. در نهایت، پیشنهادهایی بر مبنای نتایج تحقیق بیان شد.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors Influencing the Adoption of E-Commerce in the Iranian Agricultural Sector
چکیده انگلیسی مقاله Nowadays, E-commerce has caused tremendous changes in business relations and customer and a major share to be allocated of business transactions. The problem marketing and selling products and commodities is one of the old problems in the agriculture sector. The other hand much difference between farm gate prices and consumer prices is another problem for agricultural products market in Iran. The development of electronic commerce in agriculture is one of the solutions to fix the problems. This study has been done the aimed to investigate the factors influencing the adoption of e-commerce in the agricultural sector. The research, applied research and in terms of nature and method is survey -correlation. The statistical population is active members of the sales site "large agricultural market". A total of 300 people were working in department of sales. The results show that the variables of perceived usefulness, risks (security, operational, financial, time) are significant predictors of attitudes willing to accept toward e-commerce. Work colleagues also significant predictors to be willing to accept of subjective norms. Based on the findings perceived ease of use and adaptability does not affect attitudes in the use of e-commerce in the agricultural sector.        
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی نقی امیری |
دانشیار، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

سید محمدباقر جعفری | seyed mohammadbagher
استادیار، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

معصومه حسینی ابوعلی |
کارشناس ارشد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_57628_09e9a6528f68fd89f34f54c3f9e9e9dd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209935.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات