این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۹۷۳-۹۹۳
عنوان فارسی
طراحی مدل بهینه اجرای سیستم مدیریت دانش با رویکرد عوامل حیاتی موفقیت (مورد مطالعه: صنایع خودروسازی گروه بهمن)
چکیده فارسی مقاله
در عصر حاضر توفیق سازمانها در گرو مدیریت صحیح دانش سازمانی است، اما اغلب پیادهسازی موفق مدیریت دانش نیازمند عواملی است که عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش خوانده میشوند. شناسایی این عوامل حیاتی میتواند کسبوکارها را در برنامهریزی، پیادهسازی و اجرای مدیریت دانش یاری دهد. لذا این پژوهش با طراحی مدلی مفهومی با رویکرد عوامل حیاتی موفقیت به دنبال شناسایی و اولویتبندی عوامل حیاتی موفقیت در صنایع خودروسازی و کاهش احتمال شکست پیادهسازی سیستم مدیریت دانش است. پس از بررسی متون نظری تحقیق، از بین شاخصهای متعدد، 26 شاخص متناسب با صنعت مورد پژوهش و با نظر خبرگان انتخاب، و در پنج بعد دستهبندی شدند. نتایج پس از جمعآوری پرسشنامهها و تجزیهوتحلیل دادهها، ضمن تأیید همه مؤلفهها، نشان داد مؤلفه فرهنگ در اولویت اول قرار دارد و عوامل سازمانی، فناوری اطلاعات، اهداف و راهبردها و مدیریت منابع انسانی به ترتیب، در اولویتهای بعدی قرار دارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Designing an Optimized Model for Knowledge Management System Implementation with a CSF Approach; Case: Bahman Automobile Industry
چکیده انگلیسی مقاله
In current century, success of organizations is dependent on the correct management of knowledge and also knowledge management (KM) successful implementation relies on its critical success factors (CSFs). Identifying these critical factors can help businesses in planning and implementing knowledge management. Hence, this study aims to propose a conceptual model with the CSFs approach in order to identify and prioritize these factors in automobile industry in Iran and to reduce the probability of knowledge management system implementation failure. After reviewing the research literature and integration and summarization of the factors, 26 indicators were found and categorized in 5 groups. After the endorsement of experts, questionnaires were broadcasted among the population of statistical society in Bahman Automobile Industry. Data analysis showed that all the factors of the model were verified. In the next step, Friedman test results show that the ratings are as follows: 1.organizational culture, 2. Organizational factors, 3. Information technology, 4. Goals and strategies, 5. human resource management.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محسن کرمی |
دانشجوی دکتری، مدیریت سیستم، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشگاه سمنان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
سید مهدی الوانی | seyed mehdi
استاد مدیریت دولتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
مهدی خیراندیش |
استادیار مدیریت منابع انسانی، دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه هوایی شهید ستاری (Shahid sattari university of aeronautical engineering)
حمید زارع |
دانشیار مدیریت منابع انسانی، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_55424_bd587b6a231b7332e42535982524998a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209955.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات