این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۹۹۵-۱۰۱۷
عنوان فارسی
مطالعه تاثیر ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بر مشارکت سیاسی، اعتماد عمومی و انسجام ملی (مطالعۀ شهروندان منطقه ۶ شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله
پژوهشگران در این مقاله رابطه بین ابزارهای بازاریابی سیاسی و انسجام ملی را بررسی کردهاند و به دنبال پیبردن به این مسئلهاند که در صورت وجود رابطه بین این دو متغیر، ماهیت آن چگونه است. جامعه آماری پژوهش حاضر، شهروندان منطقه 6 شهر تهران است. برای گردآوری دادهها از ابزار پرسشنامه و برای سنجش روایی سؤالها، روایی محتوا و روایی سازه بررسی شد. برای سنجش اعتبار محتوای پرسشنامه نظرهای پژوهشگران، استادان دانشگاهی و کارشناسان خبره بهکار گرفته شد. سنجش روایی سازه نیز با کمک تحلیل عاملی تأییدی و با نرمافزار لیزرل انجام گرفت. مدل مفهومی پژوهش متشکل از ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی به عنوان متغیر مستقل، انسجام ملی به عنوان متغیر وابسته و مشارکت سیاسی و اعتماد عمومی به عنوان متغیرهای مداخلهگر است. نتیجۀ حاصل از پژوهش تأثیر معنادار ابزارهای مدرن بازاریابی سیاسی بر انسجام ملی را تأیید میکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Impact of Modern Political Marketing Tools on Political Participation, Public Trust and National Cohesion (Study: Citizens of Region Six in Tehran, Iran)
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this paper is to analyze the impact of modern political marketing tools on national cohesion. In this study, researchers sought to study the concept of these variables in case of recognizing the relationship between them. This study has been in done in 6th region of Tehran. For collecting data, a survey method has been used which its construct and content reliabilities were tested. In addition, the validity of questionnaire's items was verified by researchers, scholars and experts. Liserl software and Factor Analysis were used to assess construct reliability. The conceptual model of research includes modern political marketing tools as independent variables, and national cohesion as dependent and political participation and public trust as nuisance variables. As a result, this paper shows the significant relationship between modern marketing tools and national cohesion.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
عباس نرگسیان |
استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
یاشار دیندار |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
داریوش طهماسبی آقبلاغی | tahmasebi aghbolaghi
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_55425_c22b8263a17d73f8aa7e7d5d4b9d2d61.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209956.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات