این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۰۱۹-۱۰۴۰

عنوان فارسی تأثیر مؤلفه های رهبری تیمی عمل محور بر توسعه هم افزایی تیمی با نقش میانجی یادگیری فردی و مهارت های تیمی
چکیده فارسی مقاله این پژوهش با هدف بررسی تأثیر مؤلفه­های رهبری تیمی عمل­محور بر توسعه هم­افزایی تیمی با نقش میانجی یادگیری فردی و مهارت­های تیمی انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع تحلیل مسیر است. جامعه آماری شامل همه کارکنان ادارۀ ‌کل امور مالیاتی استان همدان به تعداد 518 نفر است و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 221 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده­ها چهار پرسشنامه رهبری تیمی عمل­محور، یادگیری فردی، مهارت­های تیمی و هم­افزایی تیمی به‌کار گرفته شد. برای تعیین روایی پرسشنامه­ها تحلیل عاملی تأییدی انجام گرفت و به‌منظور سنجش میزان پایایی ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد، که این ضریب برای پرسشنامه‌ها به ترتیب، 87/0، 91/0، 90/0 و 89/0 برآورد شد. داده­ها پس از جمع­آوری با نرم­افزارهای آماری SPSS و Amos  تحلیل شد. نتایج نشان داد اثر مستقیم مؤلفه­های رهبری تیمی عمل­محور شامل مدیریت وظیفه­گرا، کارآمدی تیمی و حمایت از خودمختاری فردی بر یادگیری فردی، مهارت­های تیمی و هم­افزایی تیمی مثبت و معنادار است. همچنین، اثر غیرمستقیم این مؤلفه­ها بر هم­افزایی تیمی با میانجی­گری یادگیری فردی مثبت و معنادار است. افزون بر این، اثر غیرمستقیم هر سه مؤلفه یادشده بر هم­افزایی تیمی با میانجی­گری مهارت­های تیمی مثبت و معنادار است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effect Components of Action-Centered Team Leadership on Team Synergy Development with Mediator Role of Individual learning and Team Skills
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this study is investigation the impact of components of action-centered team leadership on team synergy development has been with mediator role of individual learning and team skills. The research method is descriptive-correlation and was based on Path analysis. Statistical population included all staff of general administration of tax affairs of Hamadan province comprised of 518 people, and the sample size of 221 subjects was determined based on the Cochran formula. Toward data collected used from the four questionnaires with items: action-centered team leadership, individual learning, team skills, and team synergy. For appointment of the questionnaires validity used of the Confirmatory Factor Analysis, and to assess the reliability used by Cronbach's Alpha coefficient, was estimated 0.87, 0.91, 0.90 and 0.89 respectively. The data after collecting analyzed by SPSS and Amos Graphics. Results showed that: Direct effect of components of action-centered team leadership include task management, team efficacy, and individual autonomy support on individual learning, team skills, and team synergy is positive and significant. Indirect effect of these factors on team synergy with intermediary of individual learning is positive and significant. Furthermore, indirect effect of every three components on team synergy with intermediary of team skills is positive and significant.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا اردلان | mohammad reza
دانشیار، مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)

اصغر اسکندری |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_55426_3bca1d22ff8dc7e8ddd5bf31523ff134.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209957.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات