این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۰۴۱-۱۰۶۴
عنوان فارسی
طراحی مدلی از عوامل کلیدی مؤثر بر آینده تولید
چکیده فارسی مقاله
وجود فشار بر صنایع برای رقابت موفقیتآمیز، اهمیت وافری به توانایی درک آینده را از میدهد. از طرفی، بخش تولید از ارکان مهم اقتصادی هر کشور است. در این راستا، هدف این پژوهش، طراحی مدلی از عوامل کلیدی مؤثر بر آینده تولید در جمهوری اسلامی ایران است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی از شاخه پیمایشی است. در این پژوهش فیشهای تحقیق، بررسی نظر خبرگان و پرسشنامه برای گردآوری دادهها بهکار گرفته شد؛ بدینگونه که با مطالعات کتابخانهای، 31 عامل کلیدی مؤثر بر آینده تولید شناسایی و بنابر نظرهای هفت نفر از استادان و خبرگانی که توأمان در حوزههای آیندهنگاری و تولید صاحبنظر بودند، نه عامل دیگر اضافه و در قالب هشت بعد دستهبندی شدند. سپس، پرسشنامههایی مشتمل بر همه عوامل، پس از تأیید روایی توسط هفت نفر از استادان و خبرگان، میان 121 نفر از جامعه کارشناسان حوزه آیندهنگاری و تولید در تهران بر اساس روش نمونهگیری گلولهبرفی تا رسیدن به مرحله اشباع توزیع شد. در مرحله پایاییسنجی، چهار عامل و در مرحله تجزیهوتحلیل دادهها با روش تحلیل عاملی تأییدی چهار عامل دیگر از عوامل حذف شد. در نهایت، مدلی از عوامل کلیدی مؤثر بر آینده تولید طراحی شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آینده تولید، عوامل کلیدی، مدل،
عنوان انگلیسی
Designing a Model of Key Factors Affecting the Future of Manufacturing
چکیده انگلیسی مقاله
Existence of pressure on industries for successful competition, gives redundant importance to ability of percepting future. Withal, manufacturing sector is one of the important economic pillars of each country. In line with this, the purpose of this study is presenting a model of key factors affecting the future of manufacturing in Islamic Republic of Iran. This research is an applied research and in terms of data gathering, is descriptive from metrical type.In this research, research fiches, asking experts' opinions and questionnaires have been used for data gathering, so that by using library studies, 31 key factors affecting the future of manufacturing were identified and then based on opinions of 7 professors and experts, expertized conjointly in both foresight and manufacturing fields, 9 other factors were added and categorized in 8 dimensions. Then questionnaires, containing all factors, after validity confirming by 7 experts, were distributed among 121 experts of foresight and manufacturing fields in Tehran, chosen based on snowball sampling method till the saturation stage. In reliability examination stage, 4 factors and in the stage of data analysis through confirmatory factor analysis, 4 other factors were eliminated and finally a model of key factors affecting the future of manufacturing was presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Future of manufacturing, Key factors, Model
نویسندگان مقاله
حمیدرضا حسن زاده |
استادیار، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سعید خزایی |
استاد، دانشگاه جامع امام حسین ع ، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)
آیدا مهاجری |
کارشناس ارشد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_55427_476ca8b0cf3fae153820a6e9824f4799.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209958.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات