این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۲۰۱-۱۲۲۱
عنوان فارسی
آسیبشناسی آموزش ضمن خدمت بر اساس مدل OEM (مورد مطالعه: نواحی آموزشوپرورش استان قم)
چکیده فارسی مقاله
هدف از پژوهش حاضر، بررسی و مطالعه ابعاد مدل OEM در آموزشهای ضمن خدمت نواحی آموزشوپرورش استان قم با بهکارگیری روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق معلمان شرکتکننده در دورههای آموزش ضمن خدمت است. نمونه به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شد. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه است. پایایی پرسشنامه با آلفای معادل 972/0 تأیید شد. جهت بررسی فرضیهها، آزمون تی تکنمونه اجرا شد. نتایج نشان داد آموزشهای ضمن خدمت بر اساس ابعاد مدل OEM مطلوب نیست. ضمناً، ابعاد مدل بر اساس آزمون فریدمن رتبهبندی شد که طی آن، بعد بروندادها از سایر ابعاد نامطلوبتر ارزیابی شد. همچنین، ویژگیهای جمعیتشناختی با بهکارگیری آزمون کای دو، مقایسه و مشخص شد فراگیرانی که مدرک تحصیلی لیسانس دارند، نسبت به سایر افراد، آموزشهای ضمن خدمت را مطلوبتر ارزیابی کردهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Pathology of In- service Training based on OEM Model (Case: In-service Trainings in Zones of Qom Pedagogy)
چکیده انگلیسی مقاله
Human forces is training is a beneficial investment while its effects have a leading role on optimized development and nourishment of related enterprises and community general improvement. Research main goal is studying and evaluating OEM model dimensions in zones in-service training of Qom pedagogy. So, research model changed according to our population features, then data was gathered and got to ready to be analyzed via survey research methodology. Research hypotheses were tested using inferential statistics. Questionnaires tool was used for gathering data. The sample consists of participant teachers (n = 296) in in-service training completed the questionnaire, that a 0.972 Cranach α approved questionnaire validity. Demographic features were examined in descriptive statistical part, frequency distribution graphs were drawn. One- sample T–test was used to evaluate usefulness of in-service training in inferential statistical part, that results showed in-service training popularity hypothesis was rejected, based on OEM model dimensions. Furthermore, model dimensions were ranked based on Friedman test during which it turned output dimension was more undesirable than the other dimensions. Totally, findings demonstrated that zones in-service training of Qom pedagogy does not have desirability. Getting favorite status needs training courses to be considered by education authorities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرضیه سادات حسینی | marzieh sadat
دانشجوی دکتری، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)
معصومه شامی |
کارشناس ارشد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
حسین خنیفر |
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_55434_daca52c05c6de526aa9df151e005d4df.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209965.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات