این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۲۶۷-۱۲۸۷
عنوان فارسی
بررسی تاثیر هوش معنوی بر عملکرد شغلی (مورد مطالعه: ادارۀ آموزش پرورش منطقه ۶ تهران)
چکیده فارسی مقاله
با توجه به اینکه سازه هوش معنوی از هوشهای هیجانی، عاطفی و عقلایی کاملتر است و سایر هوشها را تحت تأثیر قرار میدهد، پژوهش حاضر تأثیر این هوش را بر عملکرد ارزیابی میکند. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گرآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش اداره آموزشوپرورش منطقه شش تهران است که به روش نمونهگیری تصادفی 85 نفر به عنوان نمونه از میان آنها انتخاب شد. در راستای سنجش شاخصهای مربوطه با بهرهگیری از نظرهای خبرگان، به هفت شاخص اصلی برای سنجش متغیر هوش معنوی دست یافتیم. ابزار تحقیق پرسشنامه است که پایایی و روایی آن، به ترتیب، از طریق محاسبه آلفای کرونباخ، و روایی محتوا و روایی سازه تأیید شد. دادهها به روش مدلسازی معادلات ساختاری با کمک نرمافزار PLS تجزیهوتحلیل شد. بر اساس نتایج این پژوهش، تأثیر شاخصهای خودآگاهی، انعطافپذیری، شکیبایی، تجربههای معنوی و توانایی حل مسئله بر عملکرد تأیید، و تأثیر دو شاخص هدفمندی و تعالیجویی بر عملکرد رد شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عملکرد فردی، هوش، هوش معنوی،
عنوان انگلیسی
Effect of Spiritual Intelligence on Individual Performance (Case: Department of Education and Training of the Region 6)
چکیده انگلیسی مقاله
As the spiritual intelligence structure is more complete than other ones such as emotional intelligence and intellectual intelligence and it influences other intelligences, the present research assesses the impact of this intelligence on performance. In order to measure the related parameters, most of the items of Naseri tool have been used, but according to its generality and non-nativeness, we achieved seven main indicators to measure the variable of the spiritual intelligence by taking advantage of the opinions of the experts. A questionnaire was prepared and distributed with the Kazemi tool in the department of Education and Training of the region 6 of Tehran, with a population of 120 and 85 samples were analyzed. The factor analysis was performed and the reliability and validity of the prepared tool and the Kazemi tool was approved. According to the results of this research, the impact of the indicators of self-awareness, flexibility, patience, spiritual experiences and problem-solving ability on performance was confirmed; but the same was rejected for the impact of indicators of targeting and Excellency.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
individual performance, Intelligence, Spiritual Intelligence
نویسندگان مقاله
محمد رضا یکتایی | mohammad reza
استادیار، گروه فلسفه و حکمت، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
مهدی علی پور |
کارشناس ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
علی خسروی |
کارشناس ارشد، دانشکده مدیریت، دانشگاه شاهد، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه شاهد (Shahed university)
حانیه بذرافشان |
دانشجوی دکتری مدیریت، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_55437_189824c64998b405ce5d4fd5fa3e0db3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209968.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات