این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۳۴۳-۳۶۷
عنوان فارسی
الگوی فرهنگ سازمانی سازمانهای آموزشی(EOCM) (مورد مطالعه آموزش و پرورش شهر بیرجند)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر تعیین مؤلفههای فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش بودهاست. این تحقیق از نوع زمینهیابی بوده که در آن از رویکرد استقرایی و روش کیفی نظریهپردازی داده بنیادِ چندگانه، با استفاده از مصاحبهی مسئلهمحور با کاربرد الگوی شاین برای سنجش فرهنگ، استفاده گردیدهاست. پس از تحلیل دادهها، الگوی فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش در سه بُعدِ «انطباق بیرونی» با چهار شاخص یادگیریِ سازمانی، مشتریمداری، چشمانداز، و پیشرو و فعّال؛ «هماهنگی درونی» با چهار شاخص دانشگرایی، مشارکتقانونمند، ارزشهای محوری، نگاه سرمایهای به انسان و «روابط انسانی» با چهار شاخص کرامت ذاتی و اکتسابی، انگیزه، منافع ملی، رشد و تعالی؛ با مرکزیّت آموزههای دینی، «حیات طیّبه» طراحیگردید. برای تأیید اینکه یافتهها مستخرج از دادههاست، ضمن استفاده مبادی متعدد تولید دادهها، در مراحلِ کدگذاری، یافتهها به مصاحبهشوندگان بازخورد دادهشده و عکسالعمل و نظرات آنان لحاظ گردیدهاست. قابلیّت فهم و مفیدبودنِ یافتهها از نظر خبرگان و اساتید دانشگاه تأییدگردیده.لذا الگوی ارائهشده از اتکاپذیری لازم برخورداراست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Educational organization culture model (Case Study: Education Department of birjand)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to design of education organizational culture model. This study is descriptive and practical which has been done by a quantitative method. This study was done with a research question to determine the components of organizational culture of the education department with inductive approach and method of Multi Grounded theory, using a problem-based interview and applying the Schein's model on culture evaluation. The considering the research question, the findings of the study resulted in predicting components and designing organizational culture pattern. this pattern with 12 cultural index in three dimensions ' external adaptation' ; ' internal integratoin' and 'human relationship' concentrating religious teachings 'Hayat-e-Tayyebeh' and was confirmed as the ultimate pattern for education organizational culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نرگس قدسیان |
دانشجو دوره دکتری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم ، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
کمال درانی |
دانشیار، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
هادی پورشافعی |
استادیار ،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
محمدرضا اسدی یونسی | mohammad reza asadi yoonesi
استادیار ،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه بیرجند (Birjand university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_54105_fab957642c00d67ba4b9943ad9c3c195.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209986.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات