این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۳۶۹-۳۹۱
عنوان فارسی
تحلیل موانع تعاملپذیری فرهنگی در زنجیره تأمین صنعت خودرو با به کارگیری رویکرد مدلسازی ساختاری-تفسیری( ISM)
چکیده فارسی مقاله
همکاری بین شرکتها در زنجیره تأمین صنایع مختلف برای دستیابی به رضایت مشتریان نهایی ضروری است، اما طبق تحقیقات مختلفی که انجام شده است، بسیاری از پروژههای همکاری توفیق لازم را نمییابند. یکی از مهمترین دلایل این امر عدم توجه به مسائل و اختلافات فرهنگی در ایجاد همکاری بین سازمانهاست. نظر به اهمیت موضوع، در این تحقیق ابتدا موانع مهم تعاملپذیری فرهنگی بین سازمانهای همکاریکننده در زنجیره تأمین صنعت خودرو شناسایی شد و سپس این موانع با استفاده از رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری، سطحبندی گردیدند. اطلاعات مورد نیاز این پژوهش، از خبرگان و متخصصین صنعت خودرو در شهر رشت با استفاده از پرسشنامه سطحبندی موانع تعاملپذیری فرهنگی که توسط محقق بر طبق روششناسی مدلسازی ساختاری تفسیری طراحی شده، گردآوری شده است. مطالعه نشان میدهد که رفع چهار مانع «تفاوت در جهتگیری استراتژیک سازمانها»، «تفاوت پرسنل سازمانها از لحاظ دانش، تجربه و ظرفیت یادگیری»، «تفاوت در زبان گفتاری سازمانها» و «تفاوت در میزان توجه سازمانها به یادگیری» سنگ زیربنای رفع موانع تعاملپذیری فرهنگی در زنجیره تأمین میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Analysis of cultural barriers to interoperability in the automotive supply chain using interpretative structural modeling approach
چکیده انگلیسی مقاله
Cooperation between companies in the supply chain of different industries is essential to achieve ultimate customer satisfaction, but according to several studies that have been conducted, many cooperation projects will not be successful. One of the most important reasons for this is the lack of attention to issues of cultural differences in the creation of partnerships between organizations. Considering the importance of this issue, in this study, the major barriers of cultural interoperability between cooperating organizations in the automotive supply chain have been identified and then graded using interpretive structural modeling approach. Data required for this study have been gathered from the automotive industry experts in the city of Rasht using the questionnaire which has been designed by researcher according to the method of ISM for grading cultural barriers of interoperability. The results show that the removal of four barriers "difference between the strategic orientation of the organizations", "personnel differences -in terms of knowledge, experience and capacity to learn", "difference in language of organizations" and "the difference in interest of organizations to learn" are the foundation stone in the supply chain to remove cultural barriers to interoperability.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرحیم رمضانیان | mohammad rahim
دانشیار ،گروه مدیریت ، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
محمود مرادی |
استادیار ،گروه مدیریت،دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
فاطمه سلطانی |
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی ، دانشگاه گیلان، گیلان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه گیلان (Guilan university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_54106_1ab411f45eef78209eca415d5c5917de.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209987.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات