این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۴۶۳-۴۸۶
عنوان فارسی
تبیین نقش معنویت سازمانی در خلق مزیت رقابتی پایدار (موردمطالعه: کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز)
چکیده فارسی مقاله
بر اساس نظریات متخصصان مدیریت، راز بقا و موفقیت سازمانهای امروزی در ایجاد، حفظ و تداوم مزیت رقابتی نهفته است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی اثر متغیری در حوزه داراییهای نامشهود، به نام معنویت سازمانی بر خلق مزیت رقابتی پایدار است که وسعت تأثیرگذاری آن بر ویژگیها و خصوصیات منابع انسانی و پیامدهای آن در سازمان به اثبات رسیده است. پژوهش حاضر مطالعهای کاربردی بوده و ازنظر گردآوری دادهها جزء تحقیقات توصیفی/ همبستگی است. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه معنویت سازمانی بر اساس مدل میلیمن و پرسشنامه محقق ساخته مزیت رقابتی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان شعب بانک مسکن شهرستان تبریز به تعداد 37 شعبه تشکیل دادهاند. با استفاده از فرمول کوکران، در سطح اطمینان 95% حجم نمونه آماری 170 نفر مشخص گردید که بهصورت تصادفی انتخاب شدند. نتایج حاصل از تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرمافزار AMOS 21 نشان داد معنویت سازمانی با ضریب تشخیص 44 درصد تبیینکننده مزیت رقابتی پایدار است. بنابراین بانک مسکن میبایست نسبت به ارتقاء معنویت سازمانی و مؤلفههای آن، بهویژه همسویی ارزشها، استراتژیهای مناسبی اتخاذ نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
معنویت سازمانی، مزیت رقابتی، نظریه منبع محور (RBV)،
عنوان انگلیسی
The role of organizational spirituality in creation of sustainable competitive advantage
چکیده انگلیسی مقاله
According to the management specialists, the survival and success of the modern organizations rely on the creation, preservation and continuity of the competitive advantages. The aim of this research is to investigate the effect of organizational spirituality, a variable in scope of intangible assets, on sustainable competitive advantage. The effect of organizational spirituality on human resources specifications and its consequences in the organizations have been proved. This research is applied and it is descriptive and survey from data collection type .The data were collected by organizational spirituality questionnaire based on Millman model and competitive advantage author made questionnaire. The statistical population consists of stuff of 37 Bank Maskan branches in Tabriz. The statistical volume was determined 170 individuals by using Cocran formula in confidence level of %95 that they were selected randomly. The results of structural equations modeling with AMOS 21 showed that organizational spirituality by recognition coefficient of %44 is the predictor of sustainable competitive advantage. So, Bank Maskan should adopt proper strategies in order to promote organizational spirituality and its components particularly values alignment.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد حکاک |
استادیار، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
صمد رحیمی اقدم | rahimi aghdam
دانشجوی دوره دکتری ، دانشکده علوم اقتصادی و اداری ، دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه لرستان (Lorestan university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_54110_6bfe9db5eb0d0653f4e4bcb79205211b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209991.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات