این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
مدیریت فرهنگ سازمانی
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۵۸۱-۵۹۹
عنوان فارسی
بررسی عوامل موثر بر اثربخشی ارتباطات سازمانی در یک سازمان دولتی
چکیده فارسی مقاله
سازمان، شبکه ای از واحدها و افراد هستند که با هم افزایی آنها، عملکرد سازمانی افزایش می یابد. این مهم از طریق ایجاد ارتباط معنادار و هدفمند واحدها و افراد میسر است. بنابراین لازم است ارتباطات سازمانی اثربخش گردد تا هدف های سازمانی محقق شود. در این مقاله به منظور اثربخش کردن ارتباطات سازمانی یک سازمان دولتی، عوامل و متغیرهای مؤثر بر آن مورد مطالعه قرار گرفته است. روش های مورد استفاده دراین تحقیق، همبستگی و پیمایشی می باشد و به منظور جمع آوری داده ها، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. از میان 813 نفر، 318 نفر به عنوان نمونه آماری، با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شده اند. برای تجزیه و تحلیل اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای تحقیق از آزمون رگرسیون چند گانه و تحلیل مسیر استفاده شده است. ضرایب مسیر نشان می دهد که عوامل انسانی و سازمانی با ضرایب 672/0 و 428/0 ارتباطات سازمانی را اثربخش می کند. از این رو عامل انسانی در مقایسه با عامل سازمانی، ارتباطات سازمانی سازمان مورد نظر را اثربخش تر می کند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارتباطات سازمانی، اثر بخش، عوامل انسانی و سازمانی،
عنوان انگلیسی
The Survey of Organizational Communications in a Governmental Organization
چکیده انگلیسی مقاله
Organizations are networks of unites and individuals enhancing organizational performance through cooperation and synergy. It is achieved by developing meaningful and purposeful communications of unites and individuals .Thus, it is essential to make organizational communications efficient in order to achieve organizational purposes. In this essay, we examined the variables and factors affecting an organization to find out whatever impacts organizational communications. The methodology of research is correlational and survey. To gather data, we have utilized researcher`s-made questionnaires. From the population of 813 people, 318 persons are selected as a statistical sample through a cluster random. For the analysis of the direct and indirect effects of research variables, multiple regressive tests and path analysis are employed. The coefficients of path indicate that the human and organizational factors with coefficients of 0.672 and 0.428 cause organizational communications to be more effective. As a result, human factor in comparison with organizational factor makes organizational communications of an organization more efficient.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
احمد غضنفری |
دانشیار، دانشکده ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد (Islamic azad university of shahrekord)
حسین مزروعی |
استادیار،دانشکده مدیریت، دانشگاه امام حسین ع ،تهران،ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه جامع امام حسین (Imam hosseyn university)
نشانی اینترنتی
http://jomc.ut.ac.ir/article_54115_9d183a342a97b9295d1f6a0877f24cf3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209996.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات