این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۶۲۳-۶۴۶

عنوان فارسی تدوین کد های اخلاق حرفه ای فروشندگان سازمان
چکیده فارسی مقاله تلاش‌ها‏ی طرفداران اخلاق در کسب‌و‌کار به صورت کدهای اخلاقی، الگوی رفتار ارتباطی افراد سازمان را ترسیم و به فرهنگ سازمانی اخلاقی کمک می‏نماید.  این کدها در هر حرفه، رفتارهای صحیح و ناصحیح را مشخص می‏کنند. لذا با توجه به  اهمیت اخلاق در اسلام، تحقیق حاضر، از طریق مصاحبه با خبرگان حوزه اخلاق اسلامی و بازاریابی، به استخراج معیارهایی اخلاقی در حوزه‌هایی از بازاریابی و فروش پرداخته است. با بکارگیری استراتژی نظریه‌پردازی داده‌بنیاد، طی کدگذاری باز در نرم‌افزار اطلس.تی، معیارها استخراج و کدهایی برای جلوگیری از افعال ضد‌اخلاقی فروشندگان، در سه دسته: عمومی، شرکت و رقبا، ارائه شده‌اند، تا راهنمایی برای مواجه با دو‌راهی‌های اخلاقی باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Developing Ethical Codes of Conduct for Sellers of Organization
چکیده انگلیسی مقاله The efforts of advocates of ethics in business, depicts people conduct model with company, competitors and others in a list of ethical codes. It helps the ethical organizational culture. These codes distinguish what is right from what is wrong in professions. Then according to the important role of ethics in Islam, this research, derives some marketing and sale ethical criteria from interviews with Islamic ethics and marketing experts. Using Grounded Theory strategy, and by open-coding analysis in Atlas.ti software, the criteria are extracted and then some codes for preventing sellers from anti-ethical interactions are developed in three groups; general, company, and competitors. Results are to help people confronting ethical dilemmas.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مجید قلی مطلق |
کارشناس ارشد mba- بازاریابی دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

هاشم آقازاده |
استادیار، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

محمد رحیم اسفیدانی | mohammad rahim
استادیار، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_54117_08d9a5f9b8ff3f61e695c75dc38586a1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-209998.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات