این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۱۱۵-۱۳۳

عنوان فارسی بررسی رابطه عدالت سازمانی و تنبلی اجتماعی
چکیده فارسی مقاله هدف این پژوهش بررسی رابطه عدالت سازمانی و تنبلی اجتماعی در بین کارکنان بانک ملت استان مازندران است. جامعه آماری این تحقیق را همه 1100 نفر کارکنان شاغل در شعب این بانک ‌در استان مازندران تشکیل می‌دهد. بر اساس جدول کرجسی و مورگان (1970)، حداقل حجم نمونه برای اجرای این پژوهش 285 نفر است. روش نمونه‌گیری پژوهش حاضر تصادفی سیستماتیک و ابزار تحقیق پرسشنامه است. از 366 پرسشنامه توزیع‌شده، 292 پرسشنامه مناسب تحلیل به دست آمد. این بررسی به روش توصیفی از نوع همبستگی، و تحلیل داده‌ها به روش مدل معادلات ساختاری انجام گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد عدالت سازمانی با تنبلی اجتماعی کارکنان رابطه منفی و معنادار دارد،. همچنین، از بین مؤلفه‌های عدالت سازمانی، عدالت مراوده‌ای مهم‌ترین عامل در عدم بروز تنبلی اجتماعی کارکنان بانک ملت استان مازندران است
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بانک ملت، تنبلی اجتماعی، عدالت سازمانی، عدالت مراوده‌ای،

عنوان انگلیسی Investigating the Relationship between Organization Justice and Social Loafing: Case Study
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this research is to investigate the relationship between organization justice & social loafing in Melat bank employees of Mazandaran province. Statistical population includes 1100 personnel of Melat bank in Mazandaran province. According to Krejcie & Morgan (1970) table, the minimum statistical sample of this research should be 285 employees. The sampling method is random systematic, and 292 out of 363 dispersed questionnaires were suitable for further analysis. Analysis was done with structural equation modeling (SEM). Findings show the negative and significant relation between organization justice & social loafing. Further, Interactional justice is the most influential dimension of organizational justice that affects social loafing in Melat bank employees of Mazandaran province.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله حسین دامغانیان |
استادیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه سمنان (Semnan university)

سید مهدی موسوی داودی | seyed mehdi mousavi davoudi
دانشجوی دکتری منابع انسانی، مرکز تحصیلات تکمیلی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)

کیارش فرتاش |
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_53296_b9b11f748b92a636a24ac4e4ac856675.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210004.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات