این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فرهنگ سازمانی، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۱۵۷-۱۷۶

عنوان فارسی بررسی عوامل سازمانی مؤثر بر ایجاد بدبینی سازمانی: مورد مطالعه: کارکنان سازمان استاندارد استان قم
چکیده فارسی مقاله این مقاله عوامل سازمانی مؤثر در ایجاد بدبینی را بررسی کرده است. ابتدا با مطالعه پیشینه بدبینی سازمانی، ابعاد و مؤلفه‌های بدبینی در رویکرد‌های مختلف بررسی شد و از بین آن‌ها شش مؤلفه ادراک از حمایت سازمانی، ادراک از حقوق و مزایای مدیران اجرایی، ادراک از عملکرد سازمانی، ادراک از عدالت توزیعی و رضایت شغلی برای سنجش میزان بدبینی آزمون شد. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی، و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها توصیفی است. جامعه آماری تحقیق، کارکنان سازمان استاندارد شهرستان قم بود که همه کارکنان در تحقیق شرکت کردند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه است. داده‌های به‌دست‌آمده از پرسشنامه به وسیله نرم‌افزار SPSS تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد هر شش عامل بدبینی در سطح متوسط است. رتبه‌بندی این عوامل از حیث تأثیر بر ادراک از بدبینی سازمانی در میان کارکنان این سازمان معنادار نبود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Survey on Effective Organizational Factors in Creating Cynicism Case: Staff of Standard Organization in Qom City
چکیده انگلیسی مقاله This paper studies effective organizational factors in creating cynicism. At first, we studied the literature of organizational cynicism, dimensions and components of cynicism at different approaches. Then among them six component include: perception of organizational support, perception of executives' compensation, perception of organizational performance, perception of Distributive justice and job satisfaction are studied for measuring the rate of cynicism. Its statistical population in this research contains staff of standard organization in Qom city and all employees are tested. The tool to collect data was questionnaire and SPSS software was used to analyze data. Result shows average rate of cynicism in relation to all studied dimensions among staff at this organization
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جلال نادری |
دانشجوی دکتری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

ناصر جمشیدی |
دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)

حسن زارعی متین | zarei matin
استاد، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://jomc.ut.ac.ir/article_53298_174bba20764e0bfab55debfc962401e9.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1084/article-1084-210006.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات